למה מנהל שיווק הוא דמות מפתח בכל עסק ואיך להעצים אותו?

אפר' 10, 2019 על ידי galsiteit

מנהלי שיווק הפכו בשנים האחרונות לדמויות מפתח בכל עסק. אנחנו חיים בעידן שבו רמת התחרותיות במרבית התחומים גבוהה מאוד, וללא שיווק אפקטיבי הסיכויים של העסק לשגשג, ואפילו לשרוד, הופכים נמוכים. בעמוד זה תוכלו לקרוא מה עושה מנהל שיווק ומדוע חשיבותו כה רבה, וגם להבין איך אפשר להבטיח ביצועים מוצלחים במיוחד של כל מנהל שכזה.

אסטרטגיה

מנהל שיווק מוצלח הוא קודם כל אסטרטג. כל מחלקת שיווק זקוקה להכוונה כדי לפעול בצורה יעילה, וההכוונה מבוססת על אסטרטגיה מתוכננת היטב. לצורך גיבוש האסטרטגיה מבוצעים מחקרי שוק רלוונטיים, והיא כוללת אפיון של הלקוחות שאליהם רוצים להגיע (אפיון מפורט ככל האפשר), מיפוי של דרכי יצירת הקשר עם הלקוחות הנ”ל, בין אם דיגיטלית ובין אם פיזית, ועוד.

אסטרטגיה נכונה לוקחת בחשבון גם את הטווח הקצר וגם את הטווח הארוך, ומציבה יעדים מדידים לכל טווח.

גיבוש תוכניות להבטחת העמידה ביעדים

לאחר שיש אסטרטגיה ויעדים, מגבש מנהל השיווק תוכניות אופרטיביות להבטחת העמידה ביעדים הנ”ל.

השגת המטרות שהוצבו מחייבת עבודת צוות ומקצועיות מוחלטת של כל אנשי מערך השיווק, ובהתאם מרכיב מהותי נוסף בעבודתם של מנהלי שיווק הוא להעניק לכל העובדים את כל הכלים הנחוצים לטובת עבודה יעילה – כולל הבעת אמון מלא, הדרכות שמעצימות את היכולות המקצועיות, ביזור סמכויות מדויק ומתן פידבקים מפורטים שמאפשרים השתפרות מתמדת.

באחריותו של מנהל שיווק גם להבטיח תהליכי איתור, מיון וקליטת עובדים חדשים כך שיוכלו להניב תועלת מרבית לעסק. כמו כן נדרשת מערכת של תגמולים כספיים בהתאם לביצועים ומערכת למדידת הביצועים. קיום ישיבות שבועיות או בכל תדירות נכונה אחרת מהווה גם הוא חלק מהמחויבות לעשות כל מה שנדרש כדי לעמוד ביעדים.

טיפול בקשרים עם הלקוחות

לקוחות הם המשאב החשוב ביותר של כל עסק, ובאחריותו של מנהל השיווק לוודא שהם שבעי רצון מהמוצרים ומהשירות שהם מקבלים. לשם כך מבוצעים סקרי שביעות רצון מקצועיים, אופציה נוספת היא הפעלת לקוחות סמויים כדי לאתר מראש כשלים אפשריים, ובנוסף נדרשת תשומת לב ספציפית ללקוחות גדולים ו/או אסטרטגיים, כולל יחס אישי.

מועדוני לקוחות ותוכניות נוספות לשימור הלקוחות הקיימים נמצאים גם הם בתחום האחריות של מנהלי שיווק.

תחומי האחריות הוספים של מנהלי השיווק

לשאלה מה עושה מנהל שיווק עוד תשובות רבות, וביניהן:

* ייזום מבצעי מכירות

* הובלת קמפיינים שיווקיים רלוונטיים, אונליין ואופליין

* מיתוג

* תמחור

* הובלת העסק להשתתפות במכרזים וזכייה בהם

איך משפרים את הביצועים של מנהלי שיווק?

על-מנת להבטיח תפקוד מיטבי של כל מנהל שיווק, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בתחום. יועצים שיווקיים מיומנים יודעים לזהות את החולשות (היחסיות) של מנהלים בתחום ולעזור להם להתגבר עליהן. דרך נוספת שבה יועץ שיווקי מנוסה מעצים מנהל שיווק היא באמצעות מיצוי החוזקות שלו והבאתן לידי ביטוי בכל פעולה ופעולה.

כחלק מהתהליך של הייעוץ השיווקי מוקדשת תשומת לב גם לתפקוד של כל מערך השיווק, ובמידת הצורך יימצאו פתרונות לבעיות שמאפיינות אותו – בין אם על רקע מקצועי ובין אם על רקע אישי. מרכיב אחר הוא שדרוג היכולות האישיות של מנהל השיווק, ובפרט מיומנויות חיוניות כמו ניהול זמן, תקשורת בין-אישית ועוד.

פוסטים נוספים בנושא

תגיות

שתף חברים

כתוב תגובה