איך מטפלים בגלי הלם?

אנשים רבים סובלות מבעיות פיזיולוגיות שונות שעשויות, בראש ובראשונה, להגביל את חופש התנועה שלהם ולפגוע משמעותית באיכות החיים. מי שלמד לשלב בשגרת חייו פעילות גופנית עשוי לגלות שכעת היכולת שלו לצאת לריצת הבוקר או למשחק הטניס היא מוגבלת ובעיקר – כואבת. אלא שישנם טיפולים שונים כיום למגוון הבעיות האורתופדיות הקיימות,

אנשים רבים סובלות מבעיות פיזיולוגיות שונות שעשויות, בראש ובראשונה, להגביל את חופש התנועה שלהם ולפגוע משמעותית באיכות החיים. מי שלמד לשלב בשגרת חייו פעילות גופנית עשוי לגלות שכעת היכולת שלו לצאת לריצת הבוקר או למשחק הטניס היא מוגבלת ובעיקר – כואבת. אלא שישנם טיפולים שונים כיום למגוון הבעיות האורתופדיות הקיימות, ובראשם טיפול באמצעות גלי הלם, טיפול חדשני שמסייע לטפל בבעיות הללו ובאחרות כדי לאפשר לכל אדם לחזור לפעילות, בין אם מדובר בספורטאי מקצועי ובין אם באצן חובב. אז מה זה בדיוק אומר, טיפול בגלי הלם, מתי הטיפול מתאים ולמי?

טיפול בגלי הלם

מתי משתמשים בטיפול בגלי הלם?

בעיות אורתופדיות שונות יכולות להשפיע על אורח החיים ועל יכולת התנועה שלנו. לא מעט אנשים בוודאי עשויים להתלונן על כאבים שונים בכתף כתוצאה מדלקות או משינויים ניווניים, שעשויים להופיע גם ברצפת האגן, בירך, בגב התחתון, בכף הרגל ואף בברך. אחרים עשויים להעיד כי הם סובלים ממרפק טניס, טריגר פינגר (כף היד), בוריסטיס (ירך), דורבן (כף הרגל) או שחיקה של הסחוס (ברך). הטיפול יכול בהחלט להוות פתרון לכל מי שסובל מבעיות אלה ואחרות ומעוניין להיפרד מהכאב ולחזור לפעילות גופנית סדירה.  מידע נוסף על גלי הלם ניתן למצוא במאמר הזה.

השפעת הטיפול בגלי הלם

באופן עקרוני, הטיפול מוביל לריפוי של דלקות כרוניות שונות בגוף ולכיול המערכות השונות, כך שהם למעשה פועלים בכמה דרכים עיקריות. הם מעודדים את הגוף לבנות כלי דם חדשים, מה שמחדש את הזרמת החמצן לרקמות הפגועות ומטפל בדלקת, הם מעוררים את פעילותם של התאים שאחראים לריפוי רקמות החיבור (גידים למשל) ואת פעילות התאים שפועלים לייצור רקמות עצם חדשות, וכן הם גם מפחיתים את מידת הכאב של המטופל לאורך זמן.

מהלך הטיפול עצמו

הטיפול נמשך 20 דקות בכל פעם, כאשר מספר הטיפולים עצמו נקבע בהתאם למצב הפיזי של המטופל וכן מנתונים נוספים, כמו גילו. לאורך הטיפול כולו שוכב המטופל כאשר מוצמד לאזור הכאב רפלקטור שמעביר גלי הלם במטרה לפתור את הבעיה. כבר לאחר הטיפול תוכלו לחזור לשגרה ולהמשיך בחיי היומיום, ללא כל צורך בזמן התאוששות, ולאחר כשבועיים תחזרו אל הטיפול הבא. משום שמדובר בתהליך פשוט, קצר ושאינו פולשני, הוא גם איננו מתאפיין בתופעות לוואי, וגם אם אתם חשים עקצוץ קל באזור הטיפול או שהאזור אדמדם – מדובר בתופעה קלה למדי שתחלוף מעצמה תוך ימים. אין ספק שטיפול בגלי הלם יכול בהחלט להחזיר אתכם אל מסלול הריצה ואל השגרה!

    Scroll to top caret