ביטול תשלום היטל על עובדים זרים – סיבה נוספת להיות קבלן רשום

פנקס הקבלנים הרשומים בישראל מכיל כ-14,000 קבלנים רשומים בטווח רחב של תחומים, החל מעבודות שיפוצים ובנייה ועד לעבודות הנדסיות. לעומתם, ישנם אלפי קבלנים לא רשומים אשר מפסידים את ההטבות הרבות שזכאים להם קבלנים רשומים. בין ההטבות האפשרות להגיש הצעות במכרזים ממשלתיים, ביצוע פרויקטים גדולים ורחבי היקף, וכמובן – העסקת עובדים

פנקס הקבלנים הרשומים בישראל מכיל כ-14,000 קבלנים רשומים בטווח רחב של תחומים, החל מעבודות שיפוצים ובנייה ועד לעבודות הנדסיות. לעומתם, ישנם אלפי קבלנים לא רשומים אשר מפסידים את ההטבות הרבות שזכאים להם קבלנים רשומים. בין ההטבות האפשרות להגיש הצעות במכרזים ממשלתיים, ביצוע פרויקטים גדולים ורחבי היקף, וכמובן – העסקת עובדים זרים. מדוע העסקת עובדים זרים יכולה לסייע לצמיחה כלכלית? ומדוע ביטול תשלום ההיטל עליהם משמעותי לקבלנים רשומים? כל התשובות במאמר.

למה כדאי להעסיק עובדים זרים?

אחד התפקידים החשובים של קבלן הוא לבצע את הפרויקט במקסימום איכות ובמינימום עלות. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עלות פרויקט הוא כמובן כוח האדם. עובדים זרים מפחיתים באופן משמעותי את עלות כוח האדם. בנוסף, המקצועיות שלהם משתפרת משנה לשנה. כיום בישראל העסקת זרים מתווכת על ידי תאגידי כוח האדם המוסמכים לכך. התאגידים אמונים על הזכויות והחובות של העובד הזר מגיוסו הראשוני ועד לסיום עבודתו בישראל וחזרתו לארץ המוצא. רק קבלנים רשומים בפנקס של רשם הקבלנים יכולים לבקש היתר העסקה לעובדים זרים.

מהו היטל על העסקת עובדים זרים?

במסגרת "חוק ההסדרים" שחוקק בשנת 2003, נקבע שמעסיק של עובד זר חייב לשלם למדינה אחוז מסוים מהכנסתו. מטרת החוק הייתה להקטין את התמריץ להעסיק זרים בשל עלות העסקתם הנמוכה. בתחום התעשייה והבניין על המעסיק היה לשלם 15% מסך משכורתו של הפועל הזר. כאשר אסור שהסכום הנ"ל ינוכה מההכנסה של העובד הזר. משמעות הדבר, שמתווספת למעסיק הוצאה משמעותית על העסקת עובדים זרים.  

מהי משמעות ביטול ההיטל על העסקת עובדים זרים?

בתיקון ל"חוק ההסדרים", הוחלט שהחל מיום ה-1 בינואר 2022 יבוטל ההיטל על העסקת זרים. בכך בוטלה החובה לתשלום ההיטל בכל הענפים. משמעות תיקון החוק היא שהמעסיקים, במקרה זה הקבלנים הרשומים, יזכו להפחתה משמעותית בהוצאות כוח האדם בפרויקט, ללא פגיעה בזכויותיהם של העובדים הזרים שיקבלו משכורת זהה לזו שקיבלו קודם. ביטול החוק מאפשר לקבלנים רשומים לצמצם את הוצאות הפרויקט ולהגדיל את הרווח הכלכלי שלהם.

עובדים זרים

איך נרשמים בפנקס של רשם הקבלנים?

קבלנים רשומים זוכים לשלל הטבות כלכליות ומקצועיות בתחומים השונים. ביטול ההיטל על העסקתם התווסף לרשימה הארוכה של היתרונות ברישום בפנקס הקבלנים. אם אתם קבלנים שאפתניים המעוניינים להתמקצע ולהגדיל רווחים, רישום בפנקס הוא הדרך הטובה ביותר. מבחני ההסמכה של רשם הקבלנים מאתגרים ומקיפים. על מנת לעבור את המבחנים ולהירשם בפנקס יש לבצע תהליך למידה מקצועי ומקיף. הדרך היעילה ביותר היא לעבור קורס מקצועי מקוון הסוקר את כל החומר של מבחני ההסמכה.

"מכלל – הכשרות מקצועיות בע"מ" מציעים קורסים מגוונים בענפי הקבלנות השונים. הקורסים של "מכלל" מועברים באופן מקוון, המאפשר צפייה ולמידה חוזרת בזמנכם הפנוי ובכל מקום שבו תבחרו. כ-90% מבוגרי הקורסים של "מכלל" עוברים בהצלחה את מבחני ההסמכה, בזכות נבחרת המרצים המקצועיים והמנוסים ביותר בשוק. הקורסים כוללים שיעורים על הנושאים השונים של מבחני ההסמכה, ובסוף כל פרק ישנו מבחן עם שאלות לדוגמא המספק את התרגול האידיאלי. הירשמו עכשיו ותצעדו לקראת השלב הבא בקריירה שלכם. 

    Scroll to top caret