בלוגים- כל מה שרציתם לדעת

בלוג היא מדיה חברתית שיחד עם מדיות חברתיות אחרות פיתחה את המושג החדש ווב 2.0, שמבקש לתאר את הדור החדש של הרשת האינטרנטית, הרשתות החברתיות. הבלוגים הם פורמט אינטרנטי שאפשר לראשונה את הבמה לכתיבה באינטרנט עם חשיפה לעולם כולו. הבלוגים עברו עם השנים מספר תהליכים במהלכם הם הפכו מפורמט שמשמש

בלוג היא מדיה חברתית שיחד עם מדיות חברתיות אחרות פיתחה את המושג החדש ווב 2.0, שמבקש לתאר את הדור החדש של הרשת האינטרנטית, הרשתות החברתיות.

הבלוגים הם פורמט אינטרנטי שאפשר לראשונה את הבמה לכתיבה באינטרנט עם חשיפה לעולם כולו. הבלוגים עברו עם השנים מספר תהליכים במהלכם הם הפכו מפורמט שמשמש כמעין "יומן וירטואלי" לעיני העולם, לפורמט שמאפשר כתיבה עיתונאית עצמאית כמו ביקורות למשל או דיווחים בנושאים שונים, ללא התערבות של גופים זרים או הפרעות של פרסומות ברקע. כיום הבלוג הפך לכלי לא רק בידי חובבי כתיבה ושירה אלא גם בידי אנשי עסקים לקדם את עסקיהם.

המושג בלוגר הוא חלומו הרטוב של כל "wana be"  סופר, כתיבת בלוג נותנת את המתנה הנפלאה של לכתוב כמעט מה שרוצים על מה שרוצים, ואם אתה טוב, אז גם לכמות בלתי נדלית של קוראים בכל העולם. אבולוציית הבלוג עברה שדרוג עם הקצעת מקומות מסוימים למתן פרסומות, האופציה הזו אפשרית כמובן רק בבלוגים מצליחים עם קהל קוראים ותיק ונאמן אך בהחלט אפשרית, קשה להאמין שבלוגרים מביאים את האוכל לשולחן מעיסוק כתיבת הבלוגים אך כפרנסה צדדית, זהו בהחלט עסק משתלם.

כמו שעיתונים נותנים במה לאינטלקטואלים עם שמות ארוכים להביע את דעתם על אירועים פוליטיים או צבאיים בעולם, מה שיוצר בקרב הקורא הערכה מיוחדת לאותו כותב, ותחושה כי דווקא הד"ר הזה יודע על מה הוא מדבר, כך גם במקרה של הבלוגים. איש עסקים שמייצר מוצר כלשהו, בעל חברה שמעניקה שירות מסוים, איש מקצוע באשר הוא, רופא פרטי, עורך דין, בעלת חברת הובלות (יו ניים איט!) כל תחום שתעלו בראשכם מכיל שורה מאוד ארוכה של עוסקים במלאכה.

בלוגים

התחרות בין משרדי עורכי דין, מעצבי תכשיטים או מורים פרטיים יוצרת את הצורך ליצור איזשהו יתרון שישים אותך מעל כל השאר. הבלוג עושה בדיוק את זה, כתיבה על הנושא בו אתה עוסק ו/או מתמחה מאפשרת את פרסום השם שלך כדמות המבינה עניין, כתיבה על נושא עיסוקך יוצר סביבך את הרושם כמי שאליו רצוי לפנות בעת הצורך. למשל עורך דין שכותב טיפים והמלצות (כמובן שלא מצפים ממך לחשוף את כל סודותיך) על כיצד להתמודד משפטית בעת גירושין, או מה יש לבחון לפני שמעוניינים לקנות נכס מסוים (כמובן שכל אחד ותחום התמחותו) יוצר תחוש כמי שיודע דבר יותר מאחרים, מה שיוצר אצל לקוחות בפוטנציאל תחושת בטחון וסבירות גבוהה יותר כי אתה הוא העסק אליו יעדיפו לפנות.

כיוצא מכך, כתיבת בלוג הפכה להיות קרש קפיצה של רבים מהבלוגרים בזכות הפנינים שמתפרסמות באופן תדיר תחת שמם. כתיבת בלוג משפרת יכולות הבעה, כישורי כתיבה ושפה, יכולות להל ויכוח ודיאלוגים מרשימים, שלא היו יכולים להתפתח לולא המדיה האינטרנטית בקרב חלק מהבלוגרים, וזאת בשל אופים הביישן יחסית או כישורים חברתיים שהזדקקו לליטוש. כתיבה ברשת חברתית וקבלת מענה בחזרה וכך חוזר חלילה מהווים מקום להתפתח בו שכלית-הבעתית, לפני הטבילה במים העמוקים, ז’תומרת כמו שהיינו עושים בימים הטובים – פנים מול פנים.

    Scroll to top caret