בניית אתרים – קודם כל לאפיין

השאלה האם צריך אתר באינטרנט או לא כבר מזמן לא רלוונטית, שהרי לכל בעל עסק ברור שאם הוא לא שם, באינטרנט, הוא כמעט ולא קיים מבחינת פלח גדול באוכלוסייה. גם השאלה האם לשכור את שירותיה של חברת בניית אתרים או לא כבר לא רלוונטית, שכן ככל שהאינטרנט מתפתח והאתרים בו

השאלה האם צריך אתר באינטרנט או לא כבר מזמן לא רלוונטית, שהרי לכל בעל עסק ברור שאם הוא לא שם, באינטרנט, הוא כמעט ולא קיים מבחינת פלח גדול באוכלוסייה. גם השאלה האם לשכור את שירותיה של חברת בניית אתרים או לא כבר לא רלוונטית, שכן ככל שהאינטרנט מתפתח והאתרים בו הופכים יותר מורכבים ויותר משוכללים, הולך ומתבהר הצורך באנשי מקצוע בתחום בניית אתרים.

כך שהשאלה המרכזית היא איך בוחרים חברת בנייה. כמובן שעוד לפני שניגשים לתהליך הבחירה הלא פשוט וכיום די בהקלקה מהירה בגוגל של הביטוי "בניית אתרים" כדי להתרשם כמה חברות יש, חובה לדעת מה אנחנו צריכים, כמו בכל תחום בחיים, בעצם. על מנת לבחור בצורה האופטימלית את חברת בניית האתרים המתאימה לנו ביותר, קודם כל אנחנו צריכים לאפיין את הצרכים שלנו, או בפשטות: איזה אתר אנחנו צריכים.

השאלות שצריכות להישאל בטרם החיפוש אחרי חברה לבניית אתרים הן אלה: מה מטרת האתר? מיהו קהל היעד העיקרי שלו? איזה רושם אנחנו רוצים להשאיר עליהם? מהם היתרונות העיקריים של העסק שלנו ביחס למתחרים? איך אנחנו רוצים למצב את העסק שלנו דרך האתר? איזו פעולה אנחנו רוצים שהגולשים המגיעים אליו יבצעו (יתקשרו אלינו או כבר יבצעו רכישה, למשל)?

בניית אתרים

ישנם אינסוף סוגי אתרים. מאתרים מינימליסטיים שכוללים רק דף אחד (דף נחיתה – מעין ברושור אלקטרוני המנסה לשכנע גולשים ליצור איתנו קשר וליהנות מהשירותים והמוצרים שלנו) ועד למערכות מורכבות הכוללות גם אופציית רכישת מוצרים ושירותים דרך האתר. עוד כדאי לחשוב בטרם הפנייה לחברה לבניית אתרים האם נרצה קטעי וידיאו באתר שלנו או שאפשר בלעדיהם, האם אנחנו זקוקים גם לעיצוב או שמא כבר יש לנו לוגו, תמונות וכו’.

אחרי שמסיימים לאפיין את האתר המבוקש, אפשר לפנות לחיפוש (הלא פשוט, כאמור) אחרי חברה לבניית אתרים. בתחום אין משמעות לתארים או לדיפלומות, אלא אך ורק להוכחות בשטח. נסו לאתר אתרי אינטרנט דומים לאלה שבהם אתם חפצים, אולי אפילו של עסקים אחרים בענף שבו אתם עוסקים. מן הסתם חברה לבניית אתרים שהקימה אתר שמוצא חן בעיניכם תוכל לספק גם את צרכיכם.

שימו לב במיוחד לניווט באתרים שאותם בנתה החברה. ניווט אינטואיטיבי וידידותי למשתמש גורם לגולשים להישאר באתר שלכם והרי זו מטרתכם. שימו לב גם למראה של האתרים: האם הם נעימים לעין והרמוניים או שמא גדושים יתר על המידה וצעקניים. בדקו היטב גם אם אין בהם טעויות, דוגמת לינקים שלא מובילים למקום הנכון, או כפילויות מעצבנות.

אחרי שבוחרים חברה ומתחילים לעבוד בשיתוף פעולה על האתר, רצוי לשים דגש מיוחד על דף הבית, גם כי זה הדבר הראשון אליו נחשפים הגולשים, וגם יש לו משמעות רבה מבחינת הקידום בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. דפי בית מתוכננים כהלכה מקלים על תהליך קידום האתרים והופכים את בניית האתרים למקפצה אפקטיבית בדרך אל ההצלחה.

    Scroll to top caret