דק איפאה – מפגש של איכות ויופי

רהיט עץ אמיתי ומסיבי הוא פיסת טבע מזוקקת שמוסיפה לכל חלל ולכל מרחב יוקרה טבעית וקסם ייחודי. ארון מהגוני אדמדם, שולחן מעץ אגוז אפריקאי, או שידת עץ טיק. רק מלדמיין את הפריטים האלה הבית או המשרד מקבל תוספת של אלגנטיות ומכובדות. ואם כבר רהיט עץ, אז דק, ואם כבר דק

רהיט עץ אמיתי ומסיבי הוא פיסת טבע מזוקקת שמוסיפה לכל חלל ולכל מרחב יוקרה טבעית וקסם ייחודי. ארון מהגוני אדמדם, שולחן מעץ אגוז אפריקאי, או שידת עץ טיק. רק מלדמיין את הפריטים האלה הבית או המשרד מקבל תוספת של אלגנטיות ומכובדות.

ואם כבר רהיט עץ, אז דק, ואם כבר דק אז דק איפאה, מדרך העץ שיהפוך גם את הבית שלכם לכזה שנראה כאילו "יצא מז’ורנל". גם משרדים החפצים בעובדים מרוצים, כאלה שחיוך נמרח על פניהם ברגע שהם מגיעים לעבודה, מוזמנים להישתדרג עם דק איפאה שמן הסתם גם ימשוך לקוחות בזכות המראה היוקרתי והשדר שהוא מעביר: כאן לא מתפשרים על איכות.

גם בחללים ציבוריים רבים כבר הצטיידו בדק איפאה וראו ברכה. למשל נמל תל-אביב שהיה כעור ומוזנח שנים רבות ומאז השיפוץ שכלל בין השאר התקנת דק איפאה הפך לפנינת חן הומת אדם וגדושה בעסקים מושכי קהל. גם מסעדות, בתי קפה, גני אירועים ובתי מלון רבים מתהדרים בדק איפאה ומבהירים ללקוחות פוטנציאליים: הגעתם למקום הנכון, מקום שהוא מפגש של איכות ויופי.

דק איפאה

דק איפאה – מקור

איפאה הוא אחד העצים הפופולאריים בברזיל ובמדינות נוספות בדרום ומרכז אמריקה. שמו הרשמי הוא בעצם Tabebuia אבל כולם קוראים לו Ipe ובעברית איפאה. עץ האיפאה מיתמר לגובה של עד חמישים מטרים, וצומח בבית הגידול המרהיב של יערות הגשם שלאורך האמזונס. יופיו וחוסנו הופכים אותו לאטרקטיבי לא רק בטבע אלא גם עבור תעשיית העץ על ענפיה השונים.

יתרונות

יופי עמוק – הדק ניחן ביופי ייחודי ומלא אישיות. קורות העץ הן בעלות מראה אחיד ללא "עיניים" ובגוון שוקולד עז, והדק כמכלול גורם לכל מי שמתבונן בו להתלהב.

עמידות כנגד מזיקים – צפיפות הסיבים של האיפאה גבוהה במיוחד, ועל כן חרקים ושאר מיני מזיקים לא מצליחים לחדור לתוכו. בנוסף, מצויד עץ האיפאה בשמן טבעי שגורם לחרקים ולמזיקים לשמור מרחק ולדק להישאר בריא ויפה.

קשיחות – כאמור עץ איפאה הוא עץ צפוף סיבים, ולכן לא רגיש לחבטות, מכות, שריטות וכו’. ניתן להניח עליו רהיטים כבדים מבלי שהוא ייפגע, הוא גם אידיאלי כמשטח משחקים לילדים, אפילו השובבים ביותר לא יפגמו ביופיו.

עמידות לרטיבות – עץ שגדל ביערות הגשם בברזיל מן הסתם לא מתרגש מלחות, אפילו לא זו של מישור החוף באוגוסט. לא בכדי נבחר דק איפאה לשמש כמשטח העיקרי בנמל תל-אביב ולמרות החשיפה ללחות ולמלח, אין הדבר מזיק לו. אידיאלי במיוחד כשרוצים משטח מסביב לבריכה או כהגבהה לג’קוזי.

מחיר

דק איפאה הוא אחד הדקים היקרים בשוק אם כי לא היקר מכולם. מצד שני, כשמשקללים את התמורה הכוללת, איכות חסרת פשרות ויופי מרחיב נשימה, עבור העלות המעט יותר גבוהה, אין ספק שמדובר בעסקה משתלמת להפליא, ובתוספת מבורכת לכל בית, עסק או מרחב ציבורי.

    Scroll to top caret