דק עץ- כל השלבים, מהחלום ועד ההתרווחות

דק עץ. לפעמים די בצמד המילים הזה, כדי ליצור חיבור מיידי לטבע ותחושת יוקרה רגועה. לא בכדי מספר החברות המתמחות בהתקנת דקים גדל בהתמדה כל הזמן, ומקומות רבים יותר ויותר מתהדרים בדקים מסוג עץ משובב נפש שכזה. השלב הראשון בדרך לדק עץ הוא כמובן החלום: עברתם לבית עם גינה יפה

דק עץ. לפעמים די בצמד המילים הזה, כדי ליצור חיבור מיידי לטבע ותחושת יוקרה רגועה. לא בכדי מספר החברות המתמחות בהתקנת דקים גדל בהתמדה כל הזמן, ומקומות רבים יותר ויותר מתהדרים בדקים מסוג עץ משובב נפש שכזה.

השלב הראשון בדרך לדק עץ הוא כמובן החלום: עברתם לבית עם גינה יפה ונעימה? החזות של העסק שלכם מעט התבלתה ואתם רוצים להעניק לו מראה חדש, מכובד ויוקרתי? מנהלים גן אירועים ומבקשים לבנות מתחמים שונים שיהפכו כל אירוע לבלתי נשכח? ואולי בכלל אתם ראשי עיר שמבקשים לשדרג איזה שטח ציבורי לטובת התושבים?

דקים מסוג עץ הם פיתרון אידיאלי לכל המצבים האלה. אחרי שתסיימו לראותו בעיני רוחכם, ולהתמוגג כמובן, מגיע שלב בחירת העץ

איזה עץ לבחור?

רשימת העצים שמהם ניתן לבנות דקים ארוכה ומגוונת. אורן, טיק, איפאה, אירוקו, במבוק, סידר, קומרו, זאפאן ועוד. חלק מהעצים הינם עצים רכים ואחרים הינם עצים קשים, וחשוב להתאים את אופי הדק המתוכנן לאופי העץ שישמש לבנייתו. האורן למשל הוא עץ רך, ואילו האיפאה והאירוקו הם עצים קשים מאוד ולכן עמידים יותר ובעלי מראה "חסון" יותר. גם מחיר העצים משתנה מאוד, מהאורן הזול למדי ועד לטיק היקר להפליא.

כמו בכל דבר בחיים, הפתגם הידוע של חכמינו זכרונם לברכה, "סוף מעשה במחשבה תחילה" תופס גם כאן: כדאי מאוד לא לחפף בשלב התכנון, כדי לא להיתקע בזמן הרכבתו עם קורות לא מתאימות, פינות עקומות וכו’.

במקרה הצורך, רצוי אף להיעזר באיש מקצוע, ובכל מקרה צריך לדעת בדיוק מה רוצים: איך ייראה הדק, מה תהיה צורתו (מלבן סטנדרטי או דוגמה ייחודית), האם הוא חד מפלסי או רב מפלסי עם מדרגות, מהם מימדיו, האם קורות העץ יונחו לאורך, לרוחב, או באלכסון במקרים מסוימים.

דק עץ

כל אחד זקוק לתשתית

מגע ישיר בין דק עץ לאדמה עלול לגרום למים לחלחל אל העץ ולגרום לבלאי מואץ, ולכן הוא מונח על גבי תשתית – עץ או בטון. חשוב להקפיד על תשתית מפולסת היטב, על-מנת שדק העץ עצמו לא יהיה מוטה, אלא אם כן רוצים משופע, ואז חשוב להקפיד על הזווית של התשתית ועל שיפוע אחיד. כמובן שחשוב להקפיד גם על חוזקה של התשתית, ולקחת בחשבון את השימוש המיועד לו ואת העומסים שהוא יצטרך לעמוד בהם.

הרכבת דק עץ

ישנם עצים נוחים לעבודה, בעיקר אלה הרכים, ודקים מעצים אלה אפשר להרכיב ללא עזרת איש מקצוע וללא מאמץ רב מדי. עצים אחרים, דוגמת האירוקו והאיפאה, מצריכים איש מקצוע לשם הרכבת דק העץ, מה גם שהם יחסית יקרים, והרכבה עצמית לא מקצועית עלולה לפגוע בהם ולגרום להפסד כספי ולעוגמת נפש.

ואחרי שהוא מורכב, כל שנותר לכם הוא להתענג על מראהו, להתרווח בו ולהגיד לעצמכם "עשיתי זאת. הגשמתי את החלום."

    Scroll to top caret