הזעת יתר בפנים – איך אפשר לפתור?

במדינה עם מזג-אוויר ים תיכוני, חם ולח כמו כאן אצלנו בישראל, זיעה מוגברת או הזעת יתר היא תופעה שלא תפתיע אף אחד. מה שכן יכול להפתיע, היא העובדה שלהזעת יתר אין שום קשר למזג האוויר הלוהט או ללחות הגבוהה ובנוסף, זו היא בעיה שאפשר לפתור ולמנוע. במאמר הבא נבין את כל

במדינה עם מזג-אוויר ים תיכוני, חם ולח כמו כאן אצלנו בישראל, זיעה מוגברת או הזעת יתר היא תופעה שלא תפתיע אף אחד. מה שכן יכול להפתיע, היא העובדה שלהזעת יתר אין שום קשר למזג האוויר הלוהט או ללחות הגבוהה ובנוסף, זו היא בעיה שאפשר לפתור ולמנוע. במאמר הבא נבין את כל מה שצריך לדעת לגבי הזעת יתר בפנים ואיך מטפלים בה.

הזעת יתר היא בעיה נפוצה שנשים וגברים רבים סובלים וסובלות ממנה באופן תדיר. ישראלים רבים ואנשים ברחבי העולם כולו, סובלים מהזעת יתר במקומות שונים בגוף כמו בבית השחי, בכפות הידיים או ברגליים. זיעת יתר בפנים היא אמנם פחות נפוצה מאשר באזורים אחרים בגוף, אך היא אולי זו ממנה סובלים ביותר.

כאשר אנו מזיעים במקום מרכזי כמו בפנים, זה לא משהו שאנחנו יכולים להסתיר וכתוצאה מכך – ההזעה יכולה לשבש לנו את חיי היום-יום, לגרום למבוכה במפגשים חברתיים ולהביא לביטחון נמוך ומצב רוח ירוד. הפתרון לכל זה, נמצא ממש מעבר לפינה.

מה הם הגורמים להזעת יתר בפנים?

כמו שכבר הזכרנו בתחילה ובניגוד למה שאנשים רבים נוטים לחשוב, הזעת יתר אינה קשורה בהכרח למזג האוויר. הזעת יתר נגרמת אם כן בין היתר, ממספר סיבות עיקריות שגורמות לבלוטות הזיעה שבגופינו לתפקד יתר על המידה וללא צורך פיזיולוגי מובהק.

המערכת הסימפתטית  כאשר יש גירוי יתר של מערכת העצבים, כמו למשל בהתרגשות גדולה, בחוויית רגש קיצונית או באירוע מלחיץ, זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורה של הזעת יתר. זו היא למעשה 'תקלה' במערכת העצבים הסימפתטית שכוללת בין היתר את הסיבים העצביים שאין לנו שליטה עליהם.

הפרעה בבלוטות התריס – אחד הגורמים השכיחים ביותר להזעת יתר בפנים היא הפרעה או בעיה מסוימת בבלוטות התריס, אשר עלולה לגרום גם לתסמינים כמו עור יבש, עייפות, עיניים בולטות ועוד.

גנטיקה – חשוב לומר שאין הסבר ברור ומובהק בנושא והסיבה לכך אינה לגמרי ברורה, אך על פי מחקרים שנערכו בנושא, נמצא כי ל-25% מהאנשים שסובלים מהזעת יתר, יש לפחות קרוב משפחה אחד שסובל גם הוא מאותה הבעיה.

סיבות נוספות – ישנם סיבות וגורמים נוספים שיכולים להוביל להזעת יתר וביניהם: השמנה, עישון, שתייה מרובה של קפאין, אלכוהול, נוגדי דיכאון, משככי כאבים למיניהם, סוכרת ועוד.

מה הם דרכי הטיפול בבעיה ואיפה כדאי לטפל בה?

במידה ואתם סובלים מהזעת יתר בפנים, עליכם לדעת שיש טיפולים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם הבעיה בצורה מעולה. הנה כמה מהם:

בוטוקס: בוטוקס הוא אמצעי טיפול שתפס תאוצה רבה בשנים האחרונות בכל הקשור לטיפול בהזעת יתר. הזרקת בוטוקס למקומות הרלוונטיים גורמת לחסימה של הסיגנל העצבי שמועבר לבלוטות הזיעה ובכך עוזר למנוע את ההזעה.

ניתוח: במקרים קשים יותר, ניתן לעשות ניתוח אשר מטרתו למנוע הזעת יתר בפנים או הזעת יתר בידיים.

טיפול ביתי: הכוונה בטיפול ביתי היא הימנעות מגורמים מסוימים כמו אלכוהול או אוכל חריף, הקפדה על ניגוב הפנים בצורה היגיינית, לבישת בגדים מתאימים ושתייה מרובה של מים.

במידה ואתם מחפשים מישהו מקצועי, אמין ובעל ניסיון שיעזור לכם עם טיפול בהזעת יתר, כדאי מאוד שתכירו את ד"ר מוני פרידמן. ד"ר פרידמן מומחה לכירורגיה כללית, בעל ניסיון רב בתחום הרפואה האסתטית.

    Scroll to top caret