החלפת צמיג לרכב: המדריך המלא

החלפת צמיג לרכב אמנם עלולה להיות משימה מעט מייגעת, אבל היא כלל וכלל לא בלתי אפשרית. היום כל אחד יכול לבצע החלפת צמיגים לרכב בכמה צעדים פשוטים. איך גם אתם תעשו זאת בקלות? ריכזנו עבורכם את המדריך המלא. כיצד מבצעים החלפת צמיגים לרכב באופן בטוח? כשמדובר בהחלפת צמיגים לרכב, הבטיחות

החלפת צמיג לרכב אמנם עלולה להיות משימה מעט מייגעת, אבל היא כלל וכלל לא בלתי אפשרית. היום כל אחד יכול לבצע החלפת צמיגים לרכב בכמה צעדים פשוטים. איך גם אתם תעשו זאת בקלות? ריכזנו עבורכם את המדריך המלא.

החלפת צמיג לרכב

כיצד מבצעים החלפת צמיגים לרכב באופן בטוח?

כשמדובר בהחלפת צמיגים לרכב, הבטיחות תמיד צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם. כדי להבטיח את בטיחותכם בעת החלפת הצמיג, פעלו לפי ההנחיות הבאות:

הכינו את הסביבה שלכם

לפני החלפת צמיג לרכב, צאו מהמכונית ומצאו מקום בטוח לעמוד בו. בדוק את בטיחות הרכב שלך על ידי חיפוש אחר פנסי בלם, פנסים אחוריים, חיווי וכו'. דרך מהירה לעשות זאת היא על ידי חיפוש מתחת לרכב שלכם עבור כל חפץ שעלול להפריע להחלפה של הצמיגים. אם יש חפצים כלשהם במצב כזה או בסמוך למקום שבו תעמדו בעת החלפת הצמיג; חשוב להרחיק אותם מהמקום בו אתם מתכווננים לעבוד.

זהו את סוג הצמיג והתחילו

לאחר שיצאת מהרכב, הסתכלו על הצמיג של הרכב בכדי לזהות איזה סוג הוא. הסירו את האומים או כל התקן אבטחה אחר. הכלי להסרת הזיז הוא לרוב מפתח שקע, שקע בסגנון מחגר עם ידית שנמשכת ממנו, או מקדחה אשר פותחת את הברגים. 

הסירו את הצמיג הישן

לאחר שהוסרו האומים מהצמיג, אחזו בשני צדי החישוק והרימו הצמיג והגלגל מהקרקע. יתכן שתצטרכו להשתמש בידיים שלכם או במוט עבור שלב זה. הסירו את הצמיג הישן מהמקום ופנו מקום לאחד חדש במקומו.

בדקו אם הצמיגים לרכב תקינים

לאחר שגלגל הוסר, בדקו את הצמיג ושימו לב אם הוא דורש תיקון. אם מצאתם נזק או שהגיע הזמן להחלפה, וודאו שאתם מבצעים החלפת צמיגים לרכב עם צמיגים חדשים, איכותיים ועמידים. 

התקינו את הצמיג החדש שלכם

לבסוף, החליפו את הפגוש, הניחו מחצלת או שמיכה כדי להגן על רצפת החנייה שלכם ועל בגדיכם, והתקינו את הצמיג החדש. שלב נעשה בדרך כלל על ידי הנחת השפה מעל אום הזיז וסיבוב של שניהם תוך שמירה על מגע עד שהם חוזרים להיות הדוקים יחד. נקו את האזור סביב הגלגל והצמיג, והניחו אותו בחזרה על הצד.

    Scroll to top caret