היכן כדאי להתחתן חתונה אזרחית?

בשנים האחרונות נישואים אזרחיים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מן ההצעות שיש לכל זוג לבדוק לקראת החתונה שלהם. יש סיבות רבות שבגללן זוגות חושבים על חתונה אזרחית וכל אחת מן הסיבות הללו מגבשת אצלם תפיסת עולם המעניקה לגיטימציה רבה לנישואים החלופיים הללו לטקס המסורתי המוכר בארץ. יש זוגות שאינם יכולים

בשנים האחרונות נישואים אזרחיים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מן ההצעות שיש לכל זוג לבדוק לקראת החתונה שלהם. יש סיבות רבות שבגללן זוגות חושבים על חתונה אזרחית וכל אחת מן הסיבות הללו מגבשת אצלם תפיסת עולם המעניקה לגיטימציה רבה לנישואים החלופיים הללו לטקס המסורתי המוכר בארץ.

יש זוגות שאינם יכולים להינשא בארץ כדת ודין משום שיהדותו של אחד מהם מוטלת בספק. יש זוגות שאינם רוצים להינשא מתחת לחופה, שכן הנישואים המקובלים בארץ מבוססים אך ורק על פי הזרם היהודי האורתודוקסי, מה שלא מצליח לגעת בכולם. יש שרואים את המסורת בישראל ככפייה שאפשר להימנע ממנה.

לבדוק אפשרויות בחו"ל

לכן כבר כמה שנים טובות עולה האופציה של נישואים אזרחיים. על פי החוק הבין לאומי מדינת ישראל מחויבת לקבל את תעודת הנישואים של זוג יהודי הנישא באמצעות טקס אזרחי לכל דבר מחוץ לגבולותיה. נישואים אזרחיים בתוך תחומי המדינה אינם מוכרים ואינם "חוקיים", לכן הזוגות שרוצים לעשות זאת כך נישאים בחו"ל.

במדינות רבות ברחבי העולם אפשר למצוא את המקומות שמציעים נישואים אזרחיים לכל מי שמעוניין בכך. על בסיס התפיסה ההומאנית, נישואים יכולים להתקיים בכל מקום שהוסמך על ידי המדיניות המקומית לעשות כן. לרוב מדובר על סמכות משפטית שמעניקה מתוקף סמכותה את מעמד הנישואים ומכריזה על הזוג כנשוי.

חתונה אזרחית

חתונה אזרחית: מקומות מועדפים

ישראלים רבים מתכננים על נישואים בקפריסין. מדובר על היעד הקרוב ביותר לישראל ושם ניתן להינשא באחד מבתי העירייה המועדפים על הזוגות. קפריסין נחשבת למדינה זולה יותר ממקומות אחרים, גם משום שמדובר בתשלומים באמצעות דולרים וגם משום שהמחירים זולים יותר עבור חלק מן השירותים הניתנים לטובת הטקס.

יעד פופולארי נוסף הוא פראג. מדובר באחת הערים היפות ביותר באירופה שמציעה כבר כמה שנים טובות גם חבילות חתונה אזרחית לכל מי שרוצים להגיע לסוף שבוע מהמם ולחוות את הרומנטיקה במיטבה. נישואים בפראג אינם רק חתימת הסכם, אלא מדובר בחופשה לכל דבר שיש בה גם טקס נישואים תוך כדי.

ללכת רחוק יותר

רבות דובר וסופר על טקסי החתונות שיש בלאס ווגאס. תמיד ניתן למצוא שם מקום להתחתן בו, והוא מוכר על ידי החוק האמריקאי כבעל סמכות להשיא זוגות. אלו הרוצים לטוס לארצות הברית לטיול ארוך ומדהים ואולי אפילו לשלב את ירח הדבש ביחד עם טקס הנישואים, מוזמנים לעשות זאת בעיר המדברית המהממת ביותר.

אפשר להגיע אל לאס ווגאס ולמצוא שם אדם מוסמך שיכול לחתן. טקסי החתונות האזרחיות הם קצרים מאוד יחסית ואינם דורשים הכנות מיוחדות, מעבר למסמכים הדרושים לכך, טבעות נישואים וכמובן זוג שרוצה גם יכול להתלבש כמו חתן וכלה. האופי של המקום מציע למי שאוהב זאת להגיע ולהינשא שם.

    Scroll to top caret