יובש בעיניים – כך תטפלו בזה

העיניים שלנו עוברות שינויים רבים במהלך החיים, וכאיבר רגיש הן מושפעות מגורמים שונים כמו הסביבה, ההרגלים ואורח החיים שלנו. יובש בעיניים הוא מצב שכיח אשר יכול להתרחש בשל מספר סיבות ומופיע בקרב אנשים רבים בכל העולם. מצבים של יובש בעיניים עשויים להביא לפגיעות ולדלקות בעיניים ולכן חשוב לטפל בתופעה בזמן

העיניים שלנו עוברות שינויים רבים במהלך החיים, וכאיבר רגיש הן מושפעות מגורמים שונים כמו הסביבה, ההרגלים ואורח החיים שלנו. יובש בעיניים הוא מצב שכיח אשר יכול להתרחש בשל מספר סיבות ומופיע בקרב אנשים רבים בכל העולם. מצבים של יובש בעיניים עשויים להביא לפגיעות ולדלקות בעיניים ולכן חשוב לטפל בתופעה בזמן ובאופן הנכון. אופטומטריסט מומחה יכול להמליץ לכם על דרכי טיפול במצב ולסייע לכם להקל על הסימפטומים השונים שמלווים אליו.

במאמר זה הכנו מספר טיפים שיעזרו לכם לטפל בתסמינים של יובש בעיניים: איך זה קורה ומה משפיע על התופעה? מהן דרכי הטיפול הפופולריות? המשיכו לקרוא וגלו.

יובש-בעיניים

מהו יובש בעיניים ומדוע זה מתרחש?

עם שימוש נרחב במסכים ומזגנים, חשיפה מרובה לשמש, וגורמים נוספים כמו נטייה גנטית, נוצרים מצבים בעקבותם נגרם יובש כרוני בעיניים, הנקרא גם תסמונת העין היבשה. מדובר בתופעה נפוצה אשר לא מעט בני אדם סובלים ממנה. בקרב חלק קטן מהאנשים אשר מופיע אצלם יובש בעיניים ישנה מחלה אחרת אשר מהווה את הגורם לתסמונת. בין היתר מדובר במחלות הקשורות למערכת החיסונית, מחלות פרקים, מחלות בדרכי העיכול, ועוד מצבים. במקרים מסוימים כאשר מעניקים לסובלים מאחת המחלות הללו את הטיפול המתאים, ניתן לפתור גם את תופעת היובש. יובש בעיניים מלווה בתחושה של מעין צריבה או שריפה בעיניים, עקצוץ מתמשך, ראייה מטושטשת, רגישות לאור – ובעיקר חוסר נוחות שיכול לפגוע באיכות החיים.

כיצד יובש בעיניים מתקשר לדמעות?

ניתן לייחס את תסמונת העין היבשה ישירות לייצור לא איכותי של דמעות, או היעדר דמעות. בנוסף, במקרים מסוימים העפעפיים אינם מפזרים כראוי דמעות על פני הקרנית בכל מצמוץ, מה שעלול להוביל ליובש. תפקידן של הדמעות שלנו בעיניים הוא להרטיב באופן תמידי את חלקה החיצוני של העין. הרטיבות שהן יוצרות הינה חיונית וקריטית לניקוי שטח הפנים של העין מחיידקים וחלקיקים ומסייעות לשמור על בריאות העיניים. הדמעות מכילות חומרים נוגדי זיהום, רכיבים של מערכת החיסון וחלבונים חשובים לשמירה על פני השטח של העיניים.

איך מאבחנים את תסמונת העין היבשה?

כאשר אתם מבקרים אצל רופא העיניים שלכם, הוא יבצע בדיקה יסודית של פני השטח החיצוניים של העין ויוודא שלא קיימת דלקתיות בעפעפיים או בעיות אחרות. הרופא משתמש בטיפות מיוחדות כדי להעריך אם הלחמית או הקרנית בעין נפגעו בעקבות תסמינים של יובש. לבסוף, הוא ימדוד את נפח הדמעות שנוצרו ואת קצב האידוי שלהן באמצעות בדיקה שנקראת מבחן שירמר, או באנגלית Schirmer's test.

טיפול במצבים של יובש בעיניים

ניתן לטפל ביובש במספר דרכים שונות, כאשר טיפות עיניים מתאימות מהוות את הטיפול היעיל ביותר. ניתן גם לשקול שינוי באורח החיים שלכם, בו יש לדבוק בעקביות, כמו הפחתה בזמן מסך, יציאה לשמש רק עם משקפי שמש ושימוש בטיפול שהאופטומטריסט ימליץ עליו. על מנת שהטיפול שתקבלו יעבוד ויהיה כמה שיותר אפקטיבי, חשוב לפעול לפני ההנחיות המדויקות של רופא העיניים והאופטומטריסט המומחה שלכם. ארזה פרוכטר אופטומטריסטית קלינית מומחית יכולה להעניק לכם את הטיפול המתאים ביותר עבורכם, בהתאם למצב היובש. הטיפול הנכון יאפשר לכם למגר את תסמיני התופעה וישפר את איכות חייכם בכמה רמות.

    Scroll to top caret