אופניים חשמליות: כל מה שצריך לדעת

החלטתם להגיד שלום למכונית, לאופנוע ולתחבורה הציבורית? החלטתם לקנות אופניים חשמליות? אז מאיפה מתחילים ומה צריך לדעת כשניגשים לקנות אותם? שאלות רבות צצות ויש המון מידע אז בואו ננסה לעשות סדר בבלגאן. קודם כל חייבים לדעת את הבסיס. אופניים חשמליות הן אופניים לכל דבר ולכן ניתן לבחור אם רוצים לדווש

החלטתם להגיד שלום למכונית, לאופנוע ולתחבורה הציבורית? החלטתם לקנות אופניים חשמליות? אז מאיפה מתחילים ומה צריך לדעת כשניגשים לקנות אותם? שאלות רבות צצות ויש המון מידע אז בואו ננסה לעשות סדר בבלגאן.

קודם כל חייבים לדעת את הבסיס. אופניים חשמליות הן אופניים לכל דבר ולכן ניתן לבחור אם רוצים לדווש או להפעיל את המנוע. ניתן לרכב עליהם החל מגיל 14 ומעבר לכך, הן אינן נחשבות לרכב מכיוון שאינן עוברות את מהירות הנסיעה של 25 קמ"ש והיתרון הגדול הוא שאין צורך לשלם ביטוח יקר או טסט שנתי ואין צורך ברישיון נהיגה. יש להן הספק מנוע של 250 וואט, רדיוס הנסיעה הוא 25-30 ק"מ ואם בכוונתכם לנסוע למרחק רב יותר תאלצו לדווש את יתר הדרך או לחילופין לנסוע עם סוללה נוספת. חשמליות הן פיתרון נהדר לכל הגרים בעיר. אין צורך לחפש חניה, אין צורך לעמוד בפקקים ואין צורך להיות תלויים בתחבורה ציבורית. פשוט קונים ונוסעים. האופניים החשמליות לא כבדות ולכן ניתן להעלותן לכל מקום כך אין חשש של גניבות.

אופניים חשמליות

התלבטות נוספת היא האם לקנות אופניים חשמליות חדשות או לקנות ערכת הסבה לאופניים קיימות. אם ברשותכם אופניים יקרות ואיכותיות ניתן לקנות ערכת הסבה במחיר ממוצע של 4500 ₪ וכמובן שרצוי לשלם על התקנה מקצועית כדי להגיע להישגים מקסימאלים וכדי לא לפגוע במנוע. אם האופניים שברשותכם אינן מקצועיות או שאין ברשותכם אופניים בכלל, כדאי לקנות אופניים חשמליות במחיר ממוצע של 4500-7000 ש"ח וזאת משום שערכת הסבה לא תעזור כאן והמנוע לא יממש את הפוטנציאל שלו.

בתחום של אופניים חשמליות יש שתי סוגי סוללות, סוללת עופרת וסוללת ליתיום. סוללת עופרת מומלצת פחות. היא אומנם זולה יותר, אך אורך החיים שלה קצר ונע בין שנה וחצי לשנתיים. סוללות ליתיום מחזיקה מעמד כ 4-5 שנים, היא דקה יותר וגם יקרה יותר. משך זמן טעינה מלאה של כל אחת מהסוללות אורכת כ 4-5 שעות ומספיקה ל 25-30 ק"מ ובכל מקרה על מנת להגדיל את טווח הנסיעה מומלץ לקנות 2 סוללות.

היום יש גם שני סוגים של אופניים חשמליות. יש כאלה עם הנעה אחורית שהן אופניים בעלות מנוע שמחובר לשרשרת גלגל האופניים ויש כאלה עם הנעה קדמית שבהן המנוע יושב על הגלגל הקידמי. כאלו עם הנעה קידמית שכיחות יותר מכיוון שהן מתאימות לכלל האוכלוסייה. הן מספקות את הצורך להגיע ממקום למקום ומתאימות לתושבי העיר. כאלו עם הנעה אחורית חזקות יותר ומתאימות לנמצאים באזורים הררים יותר, אזורים עם הרבה עליות.

בכל מקרה לפני שאתם קונים אופניים חשמליות תבקשו לבצע נסיעת מבחן. בידקו את גובה האפניים, בידקו איך אתם מסתדרים עם החלפה מהנעה לדיווש וההיפך. ממש לא מסובך לתפעל אותם. אבל לפני היציאה לכביש, תרגלו.

    Scroll to top caret