מדיה חברתית- טובה לעסקים קטנים

תקשורתיים כמו שאנחנו, אנו ניזונים 24 שעות ביממה מתקשורת, בין אם זה תקשורת בין-אישית, מדיה חברתית או תקשורת המונים, זה לא משנה, אנחנו זקוקים לה סביבנו כל הזמן. ההזדקקות הזאת הפכה את חיינו להיות מוצפים בפרסומות, בטלוויזיה, רדיו, עיתונות, לוחות מודעות, אוטובוסים, בדוכנים קטנים המוצבים בדרך הביתה ועל גבי חולצות

תקשורתיים כמו שאנחנו, אנו ניזונים 24 שעות ביממה מתקשורת, בין אם זה תקשורת בין-אישית, מדיה חברתית או תקשורת המונים, זה לא משנה, אנחנו זקוקים לה סביבנו כל הזמן. ההזדקקות הזאת הפכה את חיינו להיות מוצפים בפרסומות, בטלוויזיה, רדיו, עיתונות, לוחות מודעות, אוטובוסים, בדוכנים קטנים המוצבים בדרך הביתה ועל גבי חולצות או תיקים שאנחנו "מקבלים במתנה". בכל מקום אליו תסתכל – הם שם, ומי שדואג להציב אותם משלם על כך גם הרבה כסף, אפילו המון.

סקירה קצרה תראה לך שהחברות והמותגים שמפורסמים הם גם של החברות והעסקים הגדולים והחזקים ביותר. בתור עסק קטן אתה עובד הכי קשה שאפשר על מנת להוכיח את עצמם בפני קהל לקוחותיך על מנת שגם יחזרו, אך כמוך יש עוד אלף, אז מה מבדיל אותך מאחרים? מה עושה אותך טוב יותר מהם? בין אם אתה יודע את התשובה או לא, חשוב שתבין שעל מנת לקבל את מרחב הנשימה הזה כדי לשרוד עד שכן תוכיח את עצמך כמותג איכותי שמעניק שירות טוב, אתה זקוק לפרסום.
קטנה ככל שתהיה, ישראל היא כבר לא קיבוץ קטן ופרסום מותג כבר לא יכול להיעשות "מפה לאוזן" כמו בימים הישנים, כדי לשרוד בג’ונגל הפרסומי צריך לעמוד בקצב שלו, וחלק מכך הוא להציב את עצמך מול קהל הצרכנים בפוטנציאל ופרסום.

כיום מדיות חברתיות מעניקות את האפשרות הזו, כשעולם האינטרנט מאפשר גם לשחקנים הקטנים יותר לשחק בביצה של הגדולים, וזאת מבלי לשבור תוכניות חסכון בשביל לשים את פני המותג לעיני הציבור. הדור השני של האינטרנט מעניק שורה של אופציות שונות לפרסום במדיה חברתית, ביניהן, דואר אלקטרוני, טוויטר ופייסבוק.

מדיה חברתית

דואר אלקטרוני

כבר חלק בלתי נפרד מחיינו, איך בעבר אנשים התכתבו באמצעות שליחת פיסות נייר ממקום למקום כבר לא כל כך מובן לדור ה-2000, וחיים בלעדי האימייל נראים כבלתי אפשריים. המייל הוא חלק בלתי נפרד מחיי העובד הממוצע, בעיקר בקרב אנשי המשרדים, ניהול, פקידות, מקצועות הרוח ועוד. העברת פרסומת באמצעות שליחת אי מייל תפוצתי לרוב מסתיים בשליחה ישירה, וזאת בקרב אפליקציות מתוחכמות מהממוצע, לספאם או לפח האשפה.

יחד עם זאת, חברות שונות מצאו כבר את השיטה היותר יעילה לפרסום מותג באמצעות האימיילים, וזאת באמצעות שימוש באתרים שמעדכנים באופן שוטף גולשים רשומים, כמו למשל אתרים לחיפוש עבודות, או אתרים לפרסום מודעות של מוצרי יד-שנייה. האופציה השיווקית הזו, שליחת מיילים פרסומיים, שמצליחים להגיע לידי הדואר הנכנס של גולשים רבים, תעלה כסף לבעל המותג בניגוד לאופציות אחרות אך בשיעור נמוך הרבה יותר מכל פרסומת אחרת.

מדיה חברתית: פייסבוק

המדיה החברתית בעלת אפליקציה תקשורתית מעולה לפרסום של עסקים קטנים. הפייסבוק מאפשר שתי אופציות של פרסום, אופציה אחת לפרסום גלוי שמתאפשר בצידי הדפדפן של כל גולש במדיה החברתית, והשנייה באופן פחות ישיר באמצעות השתלבות כחבר מן המניין של פייסבוק. האופציה הראשונה מצריכה כמובן השקעה כספית, השנייה מצריכה רק מעט דמיון, סריקה קצרה רשת מאפשרת לראות של חברות, אמנים ואנשי מקצוע שמפרסמים את עצמם לקהל היעד הרלוונטי אליהם באמצעות פתיחה של קבוצות חברתיות, הזמנת גולשים לאותן קבוצות ובקשת חברות מגולשים פוטנציאלים להיות צרכני המותג המתפרסם.

    Scroll to top caret