מדיה חברתית -קרקע פורייה לעסקים

על מנת לקדם מוצר, אירוע או את העסק שלך עליך להיות נוכח ברשת האינטרנט, זוהי כבר עובדה ידועה, אך מה אם יכולת לתפוס עמדה במקום הגדול והחשוף ביותר בעולם בהשקעה אפסית של כסף? לאפשרות זו, אותה כל בעל עסק שמכבד את עצמו כיום מבין, קוראים מדיה חברתית. פייסבוק, טוויטר, בלוגים

על מנת לקדם מוצר, אירוע או את העסק שלך עליך להיות נוכח ברשת האינטרנט, זוהי כבר עובדה ידועה, אך מה אם יכולת לתפוס עמדה במקום הגדול והחשוף ביותר בעולם בהשקעה אפסית של כסף? לאפשרות זו, אותה כל בעל עסק שמכבד את עצמו כיום מבין, קוראים מדיה חברתית. פייסבוק, טוויטר, בלוגים – כולם מאפשרים לך לקדם את העסק שלך, בין אם הוא מספק שירותים או מוצר ללא עלות כספית, אלא עם ידע בסיסי של מהי רשת חברתית ואיך משתלבים בה באופן החכם ביותר.

מדיה חברתית

כשבעל עסק מקדם את המוצר שלו ברשת החברתית עליו להבין שהוא מעביר מסר לקהל אינטליגנטי, עם חיים משל עצמו ועם משך סבלנות קצר ביותר. לא לנער עם חצ’קונים ולא לעורך הדין במשרד. להם אין את הרצון, הזמן או את החשק להיחשף לקבוצות שנפתחו לקידום של המוצר שלך.

הודעות קבוצתיות שמועברות ברשת החברתית ומזמינות אותך להיחשף למה שאתה מבקש לקדם לא יעבדו בקרב מי שאין לו עניין בדבר. לכן על מקדמי העסקים או המוצרים להבין שני עקרונות בסיסיים. ראשית חשוב לקדם את המוצר או האירוע שלך בקרב קהל יעד כמה שיותר רלוונטי. זאת אומרת קהל שיש סיכוי כי יתעניין במסר ולא יירתע ממנו. קהל שלא יתעלם בכוונה בשל ההצפה סביבו במוצרים ובמידע בדיוק כמו שלך ללא הפסק. שנית, לפתוח קבוצה ברשת החברתית במטרה לפרסם דבר מה. לעדכן את הגולשים זה רעיון טוב כשלעצמו אך לא מספיק. לדוגמה: פתיחה של קבוצה בפייסבוק לקידום הבמבה החדשה שיצאה במילוי קרמל. למה שהסטודנט בהפסקה שלו בין המבחנים, או הבן 16 המשועמם מול מסך המחשב, יכנסו לקבוצה שכזו. למה שהם יעיינו בשינויים החדשים שנעשו בבמבה או בפרסומות שיצאו לכבוד האירוע המרגש? אין לך שום סיבה הגיונית, וזה גם לא יעשה. לקהל הגולשים שאתה מבקש למשוך לקבוצה שפתחת, לכבוד המוצר החדש שלך צריכה להיות סיבה אמיתית להיכנס לקבוצה שלך, משהו שימשוך אותם ויספק להם ערך מוסף כלשהו מלבד צפייה בעוד פרסומת שמצטרפת לגודש הפרסומות ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונות ובחוצות העיר אשר מציפה את חייו מכל עבר.

בשילוב העסק שלך ברשת חברתית אתה למעשה פותח ערוץ התקשרות עם הקהל הפוטנציאלי שלך בארץ ובחו"ל. פתיחת קבוצה חברתית, פרופיל, או בלוג ברשת מאפשרים יצירת תקשורת דו-כיוונית בינך לבין גולשים סקרנים, לקוחות ועם כאלו שמבקשים רק להתעניין. התקשרות ישירה זו משדרגת את יחסיך עם הלקוחות והלקוחות בפוטנציאל שלך, כמשוב ממנו ניתן ללמוד ולשפר את שירותיך או את המוצר שאתה מבקש למכור. כמו כן, יצירת התקשרות בגובה העיניים עם הגולשים מאפשרת קבלת פידבקים חיובים ושליליים על העסק שלך, שליחת תלונות על מוצר פגום, תשבחות של לקוח מרוצה, או כל החלפת מידע שאתה מעוניין להפיץ ללקוחותיך כמו עדכונים או שינויים חדשים, שבזכות המדיה החברתית מגיעים ישירות אל לקוחותיך ללא עלות או מאמץ מצידך, אך מעבר לכך, יצירת התקשרות ישיר ה עם לקוחותיך מאפשרת יצירת קשר שמתפתח למערכת יחסים המשדרת אמינות ונאמנות מצד שני הצדדים.

    Scroll to top caret