נישואים אזרחיים- מה זה ולמי זה מתאים?

למי מתאימים נישואים אזרחיים אחת הדרכים לעקוף את הרבנות ולהינשא בצורה הקבילה כצורה חוקית ומשפטית על ידי המדינה היא באמצעות נישואים המוכרים חוקית, נישואים אזרחיים. מתוקף היות מדינת ישראל מדינה דמוקרטית, הוחלט כי נישואים כאלו המתקיימים מחוץ לגבולות המדינה יהיו תקפים מבחינת חוקית על ידי מדינת ישראל. אם אתם זוג

למי מתאימים נישואים אזרחיים

אחת הדרכים לעקוף את הרבנות ולהינשא בצורה הקבילה כצורה חוקית ומשפטית על ידי המדינה היא באמצעות נישואים המוכרים חוקית, נישואים אזרחיים. מתוקף היות מדינת ישראל מדינה דמוקרטית, הוחלט כי נישואים כאלו המתקיימים מחוץ לגבולות המדינה יהיו תקפים מבחינת חוקית על ידי מדינת ישראל.

אם אתם זוג אוהב שמסיבה כלשהי לא עומדים בקריטריונים של עולם הרבנות או שאתם מעוניינים להינשא בדרך אחרת מבלי לעבור דרך הרבנות, יש לכם פתרון. נישואים אזרחיים יאפשרו לכם להתגבר על כל קושי ולבוא בברית הנישואין בצורה שתהיה קבילה מבחינה חוקית בארץ ובעולם כולו.

נישואים אזרחיים

למה בכלל צריך נישואים אזרחיים?

נישואים אזרחיים נועדו לתת מענה בשלושה מקרים עיקריים. האחד הוא במקרים בהם בני הזוג אינם מעוניינים לעבור את התהליך הביורוקראטי הסבוך הכרוך בחתונה ברבנות, שכן נישואים ברבנות הם תהליך ארוך ולעיתים גם מייגע. בני הזוג צריכים להגיע אל הרבנות מלווים בשני עדים המכירים את החתן ואת הכלה, להוכיח כי הם יהודים וכי יש להם אפשרות להינשא כדת וכדין.

לאחר מכן יהיה על בני הזוג לעבור שיעורים אישיים עם רבן ורבנית שילוו את החתן והכלה וילמדו אותם כיצד לנהל בית בישראל כדת וכדין. במקרים רבים בני הזוג לא מרגישים נוח בכך, והם רואים את השיעורים הללו כחדירה לפרטיות ומעבר לכך, יהיו מקרים בהם בשל הריחוק של שני בני הזוג מן הדת הם ירגישו צביעות להינשא בטקס דתי המנוהל על ידי רב.

המקרה השני הוא במקרים בהם אין לבני הזוג אישור להינשא בנישואים כדת וכדין. בשל העובדה שמי שמחליט על ברית הנישואין כדת וכדין היא הרבנות, לא תמיד ניתן אישור לבני הזוג לבוא בברית הנישואין המקובלת על פי הדת. הסיבה לשלילת האישור להינשא כדת וכדין נובעת בדרך כלל במקרים בהם מוטל ספק ביהדותו של אחד מן הצדדים. במקרים מסוג זה הדרך היחידה של בני הזוג להינשא תהיה אך ורק באמצעות נישואים אזרחיים.

המקרה השלישי הוא במקרים של נישואים חד מיניים, שכן על פי ההלכה אין הכרה בנשואים של הומוסקסואלים ולסביות. הדרך היחידה להינשא במקרים כאלו בצורה התקפה חוקית ומשפטית בעולם כולו היא אך ורק באמצעות נישואים מסוג אזרחי ויחד עם זאת חשוב מאוד לציין כי לא כל מדינות העולם מאפשרות לזוגות חד מיניים לבוא בברית הנישואין. הדרך הנפוצה להינשא במקרים אלו היא באמצעות נישואים אזרחיים בטורונטו שבקנדה או בפרגוואי.

נישואים אזרחיים – איך זה עובד?

למעשה כל זוג החפץ לבוא בברית הנישואין יכול לעשות זאת בדרך חוקית. בכדי להינשא בנישואים אלו יש לנסוע אל מחוץ לשטחי ישראל אל מדינות ולערוך את הנישואים במדינות המאפשרות זאת. המדינות הנפוצות לביצוע נישואים כאלו הן קפריסין (הכי קרובה לישראל וגם הכי זולה) ואם תרצו חוויה מסעירה ומרגשת יותר תוכלו להינשא נישואים אזרחיים גם במדינות אקזוטיות יותר כמו למשל פרגוואי.

בנוסף לכך, גם לאס ווגאס שבארצות הברית מציעה חווית נישואים מסעירה ומרגשת כמו בסרטים. חוויה אשר יכולה לשלב בתוכה גם בילוי בעיר ההימורים הייחודית.

    Scroll to top caret