סקי- מה צריך לדעת לפני שיוצאים מהארץ

הקיץ אט אט עוזב לו ואיתו מגיעים הסתיו והחורף. יש אנשים שמחכים לחורף על מנת להתכרבל בפוך כשהגשם יורד עם כוס שוקו חם. ויש כאלה שחיוך נמתח על פניהם והם חושבים על סקי, שלג במדרונות ואקסטרים. לאלה מבנינו שסקי זה מה שמניע אותם, יש מספר דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים

הקיץ אט אט עוזב לו ואיתו מגיעים הסתיו והחורף. יש אנשים שמחכים לחורף על מנת להתכרבל בפוך כשהגשם יורד עם כוס שוקו חם. ויש כאלה שחיוך נמתח על פניהם והם חושבים על סקי, שלג במדרונות ואקסטרים. לאלה מבנינו שסקי זה מה שמניע אותם, יש מספר דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים את אתר הסקי אותו תפקדו השנה במיוחד אם אתם גולשים לראשונה.

דבר ראשון, הכי חשוב, להתאים את אתר הגלישה ליכולות שלכם. מה רמת הגלישה שלכם, מהו תקציב הגלישה, או מה סגנון הגלישה (אוף פיסט, סנואופארק, מסלולים…). רצוי לדעת שרוב האתרים נסגרים בשעה חמש בערב ולכן כדאי לדעת מה תרבות הפנאי בעיירה. האם אתם אוהבים חיי לילה, מה אתם מעדיפים, חיי לילה סוערים, פאבים, דיסקוטקים, מסיבות ואלכוהול או  בילוי Indoor  כגון ספא, באולינג, מסעדות… רצוי שאחרי הגלישה לא תשבו בלובי המלון ותשתעממו אלא תמצו את חופשת הסקי עד הסוף.

חשוב מאד לצאת מהארץ עם ביטוח סקי וכל חבילת סקי צריכה לכלול ביטוח. ביטוח המכסה אתכם במקרה של חלילה פציעה וכולל הטסה לארץ במקרה הצורך. טיפול רפואי בחו"ל יכול להיות מאוד יקר, ומקרה פשוט כמו נקע ברגל יכול להסתכם במאות אירו ללא ביטוח רפואי מתאים.

סקי

לאלה מאיתנו שסקי זה מושג שפוגשים לראשונה ולא גולשים באופן מקצועי, חשוב מאד לקחת בכל יום מספר שעות הדרכה יחידני או קבוצתי (תלוי בתקציב). עדיף להצטרף למשפחה והחברים לאחר מספר שעות תרגול עם מדריך מיומן מאשר לשבור עצמות ולנקוע קרסוליים בגלל גאווה או שחצנות. חשוב לוודא שהאתר אליו החלטתם לנסוע מחזיק בבית הספר הגלישה הדרכה באנגלית ולא רק בשפה המקומית (מבאס להגיע לשיעור ולהבין שהוא באיטלקית או צרפתית).

חבילות סקי הן עסק יקר במיוחד בפעם הראשונה. לכן אם זאת הפעם הראשונה שלכם השכירו ציוד, אין צורך לקנות. באתרים רבים מצויות חנויות מצויינות להשכרת ציוד. גם מגלשיים או סנואובורד וגם מעילים וחליפות גלישה. את הציוד התרמי הנלווה כגון כפפות, חולצות פליז, אפשר להשאיל מחברים. את השכרת הציוד בחו"ל ניתן לתאם כבר מהארץ, לפעמים לחברות שמציעות חבילות סקי יש הנחות משמעותיות בחנויות ספציפיות באתרים.

בחלק מהאתרים המציעים חבילות סקי מצוי מדריך דובר עברית וזה תמיד נחמד יותר, במיוחד לאלה מאיתנו שנוסעים בפעם הראשונה ולא דוברים את שפת המקום. חלק מהחברות שמוכרות חבילות סקי מחזיקות באתרים השונים מדריכים דוברי עברית ובמקרה של פציעה, או שלא קיבלתם מה שהזמנתם או ליווי למקום הלינה, תמיד נחמד שיש מישהו שיכול לעזור לכם. אם האנגלית שלכם לא טובה, תהיו בטוחים שהאנגלית של המקומיים גם לא מצויינת ולכן עדיף שיש מישהו שדובר את שתי השפות.

הכי חשוב לקחת את חווית הסקי בכיף. יכול להיות שמחוויה של מתחילים בפעם הראשונה תאמצו לעצמכם תחביב שונה ומעניין, שאפשר לבצעו עם חברים, לבד ואפילו כחוויה משפחתית בלתי נשכחת.

    Scroll to top caret