עיצוב כרטיסי ביקור בתכנת פוטושופ

כרטיס ביקור הוא אחד מאמצעי הפרסום היעילים והחשובים ביותר בעולם העסקי. לא ניתן להפריז בחשיבותו של הכרטיס, למרות שגודלו האופייני הוא בסך הכול חמישה על תשעה סנטימטרים. ברור משום כך שעיצוב כרטיסי ביקור השפעה עצומה על תדמיתו של בעל הכרטיס, ועל הרושם שהוא יוצר על לקוחות וקולגות. הדרך הקלה ביותר

כרטיס ביקור הוא אחד מאמצעי הפרסום היעילים והחשובים ביותר בעולם העסקי. לא ניתן להפריז בחשיבותו של הכרטיס, למרות שגודלו האופייני הוא בסך הכול חמישה על תשעה סנטימטרים. ברור משום כך שעיצוב כרטיסי ביקור השפעה עצומה על תדמיתו של בעל הכרטיס, ועל הרושם שהוא יוצר על לקוחות וקולגות.

הדרך הקלה ביותר לעצב כרטיס ביקור היא בעזרת תכנת פוטושופ של אדובי. זו התוכנה בה משתמשים כל בתי הדפוס וחברות העיצוב, אך היא קלה להפעלה גם על ידי משתמשים פרטיים. באמצעות התכנה ניתן לעבור את כל תהליך העיצוב, מגיבוש הרעיון המקורי, דרך העיצוב הסופי ועד להגדרות הקשורות בהדפסת הכרטיס.

עיצוב כרטיס ביקור

מתחילים לעצב את כרטיס הביקור

כאשר ניגשים לעצב כרטיס ביקור בעזרת פוטושופ יש ליצור מסמך בגודל הסטנדרטי וברזולוציה של לא פחות ממאתיים. רזולוציה נמוכה יותר תראה אולי טוב על המסך, אך בהדפסה תהיה התוצאה מפוקסלת ובלתי קריאה. חשוב לזכור לעצב גם את צידו השני של הכרטיס על ידי יצירת מסמך נוסף בגודל זהה.

כרטיסי ביקור מורכבים בעיקר מטקסט, כאשר נהוג לשלב בהם אלמנטים גרפיים מסוימים. כדאי לא להפריז בגרפיקה, כיוון שאם מרוב קישוטים לא ניתן לקרוא את הטקסט, הכרטיס מחמיץ את מטרתו. פוטושופ כוללת מגוון רחב של כלים לשליטה בטקסט כגון עיצוב הפונט וצבע האות, פיתול הטקסט על גבי קווים מפותלים ועוד.

תיקונים אחרונים והדפסה בבית הדפוס

מבחינת העיטור הגרפי מציעה פוטושופ סטים של מברשות בצורות שונות, המאפשרות לצייר כמעט כל דבר העולה בדמיון. אפשר גם לשלב תמונות מצולמות בכרטיס אך הדבר אינו מקובל, כיוון שבמידות הקטנות האופייניות לכרטיסי ביקור קשה בדרך כלל להבין מה רואים. כמובן שחשוב לשמור מקום ללוגו של החברה.

בשלב האחרון של העיצוב משתמשים בהגדרות המתקדמות של פוטושופ לגבי סוג הנייר (כרטיסי ביקור מודפסים על ניר עבה יותר מזה המשמש במדפסת הביתית) והפרדת הצבעים. בשלב זה צריך כבר לבצע כמה הדפסות ניסיון בבית הדפוס, כדי שכל טעות אפשרית תתגלה לפני שמדפיסים את הכמות הסופית של כרטיסים, שיכולה להגיע לכמה מאות.

סולו לימודי גרפיקה ועיצוב

    Scroll to top caret