תוכנות פוטושופ: עיצוב ממשקי משתמש

ממשק משתמש הוא אוסף האלמנטים הגרפיים שאנו רואים על מסך המחשב, ושבאמצעותם אנו מתפעלים מערכות ממוחשבות כמו תוכנה או אתר אינטרנט. המרכיבים העיקריים של ממשקים גרפיים מוכרים לכולנו, והם כוללים למשל כפתורים, אייקונים, פסי גלילה, קישורי טקסט, תפריטים ועוד. לרוב הם מובנים למשתמש באופן אינטואיטיבי, אך הדבר תלוי בעיצוב נכון

ממשק משתמש הוא אוסף האלמנטים הגרפיים שאנו רואים על מסך המחשב, ושבאמצעותם אנו מתפעלים מערכות ממוחשבות כמו תוכנה או אתר אינטרנט. המרכיבים העיקריים של ממשקים גרפיים מוכרים לכולנו, והם כוללים למשל כפתורים, אייקונים, פסי גלילה, קישורי טקסט, תפריטים ועוד. לרוב הם מובנים למשתמש באופן אינטואיטיבי, אך הדבר תלוי בעיצוב נכון של כל אחד מהם והתאמתם זה לזה. עיצוב ממשקי משתמש נועד ליצור מערכת מובנת של אלמנטים גרפיים כאלו, והוא נעשה בתוכנות גרפיות כגון פוטושופ. שימוש בפוטושופ כדי לעצב ממשקי משתמש מאפשר להשתמש בכלים החזקים שנותנת התכנה, כגון עבודה בשכבות, שימוש במסיכות, ומגוון רחב של פילטרים ואפקטים.

פוטושופ

פוטושופ: שימוש נבון בכלי התכנה בתהליך העיצוב

ממשק משתמש כולל שני מרכיבים עיקריים, טקסט וגרפיקה. כל אחד ממרכיבים אלו צריך להיות עקבי כדי שהמשתמש יבין מה עליו לעשות מבלי שיוסבר לו. לשם כך צריך להשתמש בכל הממשק במספר מוגבל של צבעים, פונטים וצורות בסיסיות. לשם כך אפשר, למשל, להשתמש בכלי פלטת הצבעים של פוטושופ.

כאשר מעצבים אייקונים הקשורים לאותו נושא, למשל סט של אייקונים הנמצא באותו אזור בממשק, מקובל שישנם רק כמה שינויים קלים בין אייקון אחד לשני. במקום לבצע כל שינוי קטן בכל האייקונים בנפרד מאפשרת פוטושופ להשתמש במה שמכונה "אובייקטים חכמים", שהם אובייקטים הנטענים לתכנה מקובץ חיצוני, שרק בו צריך לבצע את השינוי.

ממשקי משתמש לאינטרנט – יתרונות ייחודיים

אחד המרכיבים החשובים ביותר בעיצוב ממשק משתמש באינטרנט הוא הכפתורים. העבודה בשכבות שמאפשרת פוטושופ הופכת את עיצוב הכפתורים לפשוט וקל. כל כפתור מורכב משלושה מצבים, שהם המצב הרגיל, המצב בעת מעבר העכבר עליו, והמצב ברגע הלחיצה. באמצעות הצגה והסתרה של שכבות ניתן להגדיר לאותו כפתור את כל המצבים האפשריים.

לתכנת פוטושופ ישנו ערך רב כשמדובר בממשק משתמש שנועד לאינטרנט. כשהעיצוב גמור, יש צורך בחיתוך מיוחד שלו ובהרכבתו מחדש על ידי קוד HTML. לשם כך משתמשים בכלי הסכין, המגדיר את אזורי החיתוך. התכנה יודעת לייצא את החלקים השונים תוך כדי אופטימיזציה לאינטרנט, ולצרפם מחדש לדף HTML.

סולו לימודי גרפיקה ועיצוב

    Scroll to top caret