פוטושופ ככלי לעיצוב אתרי אינטרנט

תוכנת פוטושופ מוכרת לכל מי שעוסק בתחום הגרפי, החל ממעצבי דפוס ועד לצלמים מקצועיים. התוכנה הוותיקה הפכה את תהליך עיבוד התמונה מתהליך איטי ומסובך לדבר שכל אחד יכול לבצע בביתו. ואכן, לא רק אנשי מקצוע, גם משתמשים פרטיים רבים מנצלים את יכולותיה של התוכנה לצרכים ביתיים. אחד התחומים העיקריים בהם

תוכנת פוטושופ מוכרת לכל מי שעוסק בתחום הגרפי, החל ממעצבי דפוס ועד לצלמים מקצועיים. התוכנה הוותיקה הפכה את תהליך עיבוד התמונה מתהליך איטי ומסובך לדבר שכל אחד יכול לבצע בביתו. ואכן, לא רק אנשי מקצוע, גם משתמשים פרטיים רבים מנצלים את יכולותיה של התוכנה לצרכים ביתיים.

אחד התחומים העיקריים בהם נעשה שימוש בתוכנה הוא תחום האינטרנט, כאשר מעצבי אתרים עושים שימוש בפוטושופ בכל אחד משלבי עיצוב ובניית האתר. עם השנים הוסיפה חברת אדובי, יצרנית פוטושופ, עוד ועוד כלים שנועדו לסייע בעיצוב אתרים, וניתן לסקור בקצרה כמה מן הכלים האלו.

פוטושופ: כלי לפיתוח הרעיון

מפתיע לגלות אך עיצוב אתרים, כמו כל עיצוב, אינו מתחיל כלל מול המחשב. אפילו היום מתבסס המעצב על ספר הסקיצות שלו, בו הוא רושם רעיונות מילוליים וגרפיים. רעיונות אלו מתפתחים תוך כדי דיאלוג עם הלקוח, ולאט לאט מתבררים נושאים מהותיים לעיצוב כגון מטרת האתר, קהל היעד שלו, האווירה שהוא אמור לשדר ועוד.

מעצבים רבים נוהגים לסרוק את הסקיצות ולהביאן אל תוכנת פוטושופ, או לבנות סקיצה במהירות באמצעות הכלים הבסיסיים של התוכנה. כלים אלו מאפשרים ליצור בקלות אלמנטים גרפיים כגון עיגול, אליפסה ומלבן, ולאפיין אותם מבחינת גודל, צבע וקו מתאר. בצורה כזו יכול המעצב לבנות תוך דקות ספורות את ה"שלד" הגרפי של האתר.

פוטושופ: הסקיצה הופכת למציאות

בשלב הבא מוחלפת הסקיצה הגולמית בסקיצה מוגמרת, אותה מביא המעצב לאישור הלקוח. באמצעות האפשרויות שמציעה פוטושופ אין שום בעיה לשנות דברים כמו צבע או מיקום בעקבות פידבק של הלקוח. כלי הטקסט, למשל, מאפשר שינוי של גודל האותיות או רוחב השורה, שיתורגמו לאחר מכן לקוד האתר.

כאשר מראה האתר אושר סופית, צריך "לגזור" אותו כדי שהמתכנת יוכל לבנות את האתר בשפת HTML. גם כאן מציעה פוטושופ עזרה רבה למעצב, על ידי כלים שנועדו במיוחד לכך. למשל, באמצעות כלי הסכין ניתן לסמן "פרוסות" שונות על גבי האיתור, ובלחיצת כפתור לתת לתוכנה לא רק ליצור את קבצי הגרפיקה הנחוצים אלא גם את הקוד הראשוני של האתר.

פוטושופ

    Scroll to top caret