פרסום במדיה חברתית מול מדיה רגילה

חברות הפרסום יכולות להתכחש לכך ככל העולה על רוחן אך המציאות כבר כאן והיא לא כל כך משחקת לידיהן, הדור החדש של עולם הפרסום הוא ברשתות החברתיות, וזוהי עובדה שככל שנוקפות השעות הולכת ומתחזקת. כשאדם צופה בסדרת טלוויזיה שאותה קוטעת שרשרת פרסומות, הוא קרוב לוודאי שיעביר ערוץ או במקרה הטוב

חברות הפרסום יכולות להתכחש לכך ככל העולה על רוחן אך המציאות כבר כאן והיא לא כל כך משחקת לידיהן, הדור החדש של עולם הפרסום הוא ברשתות החברתיות, וזוהי עובדה שככל שנוקפות השעות הולכת ומתחזקת. כשאדם צופה בסדרת טלוויזיה שאותה קוטעת שרשרת פרסומות, הוא קרוב לוודאי שיעביר ערוץ או במקרה הטוב יותר ינצל את הדקות הארוכות להתפנות לשירותים או למטבח להכנת סנדוויץ’ להמשך הצפייה.

יחד עם זאת חיינו התקשורתיים עוברים בימים אלו שינוי נוסף, והוא הארכת משך הגלישה שלנו באינטרנט לעומת משך הצפייה בטלוויזיה. יותר ויותר אנשים כיום מגלים כי את אותן סדרות עליהן הם שלמים מאות של שקלים בכל חודש לחברת הכבלים והלוויין זמינות באופן שוטף ובחינם לגולשי האינטרנט, בין אם זה בצפייה ישירה המכונה גם "סטרימינג" או באמצעות הורדה למחשב. לאחר שהרדיו איבד מהזוהר שלו לטובת הטלוויזיה כיום הטלוויזיה חווה את אותו הדבר לטובת האינטרנט.

ההתלבטות של עסקים לגבי המדיה דרכה הם מעדיפים לפרסם את המותג שלהם, חייבת להכניס לשיקול את מהלכי המציאות התקשורתיים כיום. המדיות החברתיות הולכות ותופסות יותר ויותר מקום בחיינו, וזאת עם ההתרחבות ההולכת וגדלה של האופציות והאפליקציות השונות שהמדיה החברתית מציבה בפני הגולשים.

פרסום במדיה חברתית

לפרסום במדיה חברתית אופי שונה לחלוטין מהפרסום אליו היינו מורגלים עד כה, פרסום בטלוויזיה או ברדיו אומנם מעבירים את המסר באופן ישיר וברור אך האפקט שלו גם נעלם יחד עם היעלמות הפרסומת מהמסך, כשהדבר תקף גם למשך האפקט הקצר של קול קריין הפרסומת בחלל הרכב. לעומת זאת, פרסומות שמועברות במדיה חברתית מצליחות להעלות את האפקט שלהן למשך זמן ארוך באמצעות היתרונות שהמדיה החברתית מספקת להן. פרסום במדיה החברתית יכול להיעשות בחינם באופן בלתי פורמאלי או באמצעות תשלום בשולי דפדפני הגלישה. שני אמצעי הפרסום מאפשרים למפרסם, בניגוד למדיות אחרות כמו טלוויזיה ורדיו, לפנות לקהל היעד הרלוונטי של המותג אליו הוא פונה וכך להגדיל את סיכויי הצלחת הפרסומת וקליטת המסר בראשי הגולשים. כמו כן, משך פרסום המותג באמצעי התקשורת נעשה לאורך זמן ארוך יותר מאשר בקרב מדיות תקשורת אחרות, ניקח כדוגמת הבהרה חברת מזון מהיר. בין אם זו חברה עשירה או לא, יועצי התקשורת או היחצנים שלה ייעצו לה לפנות קודם למדיה חברתית כדי להפיץ את המותג שלה לפני מדיה רגילה.

רוני שאוהבת לאכול את ארוחות המותג ומבקר מידי פעם בסניפי הרשת, אומנם תושפע מהפרסומת של המותג על שלט חוצות, אך הרבה יותר מכך היא תושפע לאורך זמן ארוך יותר אם אותו מותג יופיע ברשימת החברים שלה ברשת החברתית, פייסבוק. היא לא תראה זאת כפרסומת נוספת שדוחפים לפרצופה, אלא כמחווה נחמדה וכדרך אטרקטיבית להתעדכן באופן שוטף במתרחש בסניף, לגבי מבצעים חדשים או שינויים. כשמותג המזון ישלח לרוני סרטונים מצחיקים היא תתייחס אליהם ואף תגיב להם בהנאה כמו כל חבר פייסבוק אחר, רק שהפעם השם של המותג יתנוסס מעל הסרטון המבדר וישמש כפרסומת סמויה בעלת השפעה לטווח ארוך. הדבר תקף גם לבלוג שיפרסם כי אכל באותו יום באחד הסניפים של הרשת ומה עבר עליו, גם אם אין נתפש הדבר כפרסומת היא בהחלט פרסומת סמויה שמטרתה החדרת המותג למוח הצרכן.

    Scroll to top caret