קורקינט חשמלי – לנצח את התחבורה הציבורית

פקקי ענק בשעות העומס, עיכובים בלתי נסבלים ותכופים של רכבת ישראל, פרויקט מדובר אך משותק  של הרכבת הקלה – ישראל אומנם נחשבת לאחת מהמדינות המתועשות והמתקדמות בעולם אך מבחינה תחבורתית אנחנו ממוקמים רחוק מאחור ולא נראה כי המצב הולך להשתפר בקרוב. מציאות עגומה זו הובילה וממשיכה להוביל רבים בישראל לנקוט

פקקי ענק בשעות העומס, עיכובים בלתי נסבלים ותכופים של רכבת ישראל, פרויקט מדובר אך משותק  של הרכבת הקלה – ישראל אומנם נחשבת לאחת מהמדינות המתועשות והמתקדמות בעולם אך מבחינה תחבורתית אנחנו ממוקמים רחוק מאחור ולא נראה כי המצב הולך להשתפר בקרוב. מציאות עגומה זו הובילה וממשיכה להוביל רבים בישראל לנקוט בצעדים משלהם להביא לקץ הסבל שנגרם לישראלי הממוצע מתשלומי עתק על ביטוח, טיפולים שוטפים ודלק על רכב פרטי, בזבוז שעות בכל יום בהמתנה לאוטובוס, או בפקקים ארוכים, והידחסות כמו תרנגולות ב"כלובי סוללה" בקרונות מחניקים, אחד הפתרונות אותה רבים אימצו לפתרון הבעיה היא ברכישת קורקינט חשמלי.

כולנו זוכרים את הקורקינט הקלאסי מתקופת הילדות, עליו היו רוכבים לאורך השכונה לאחר שעות הלימודים, עם הגלגלים הקטנים, אז לא בזה מדובר. הקורקינט החשמלי הוא כלי רכב המונע באמצעות מנוע לכל דבר, רק שהוא נטען באמצעות כבל חשמלי, ומופעל על ידי ידית, ממש כמו בקטנוע.

קורקינט חשמלי

להתחמק מהפקקים עם קורקינט חשמלי

בשל מהירותו הגבוהה משל אופניים רגילים אך נמוכה משל קטנוע, עם קורקינט החשמלי ניתן לרכוב בשבילי אופניים, בכבישים ובמדרכות להולכי רגל. הקורקינט הקטן יכול לעקוף מכוניות על הכביש ברמזור אדום ולהגיע לראשית התור. הוא יכול לנסוע לצד הכביש, לרכוב בחופשיות על שבילי האופניים וגם על מדרכות.

מהירות

לקורקינט החשמלי דגמים רבים ובהתאם לכך גם מותאם לקבוצות אוכלוסייה רבות. אם זה מצעירים, ילדים, מבוגרים, לנסיעה בתוך העיר ולנסיעה בין עירונית. ניתן לראות ברשתות המציאות קורקינטים חשמליים דגמים שונים של קורקינטים, כשכל אחד מהם מגיע עד למהירות שונה, לרוב הוא לא יגיע למהירות של מעל 30 קמ"ש. מהירות הקורקינט תלויה כמובן במשקל הנישא, לכן לרוב רצוי שנוסעי הקורקינט לא יהיו מעל משקל של 80 ק"ג, אחרת מהירות הקורקינט תפגע. נקודה נוספת היא בנשיאת משקל, כפי שנכתב כבר, מגבלת הקורקינט היא ברגישות שלו למשקל עודף, לכן כל שקית של קניות, חפץ נוסף שמכניסים לתיק הגב – הכול משפיע על המהירות המרבית אליה יצליח הקורקינט להגיע ועל זמן הנסיעה, שגם הוא יושפע באופן ישיר ממשקל העודף, עד לטעינה החשמלית הבאה.

ניידות של קורקינט חשמלי

בין הדגמים השונים ניתן לראות קורקינטים אותם ניתן לקפל וכאלו שלא. הקורקינט המתקפל לרוב יהיה קל יחסית במשקלו. אך בהתאם לכך, גם המהירות המרבית אליה הוא יגיע תהיה נמוכה יחסית לקורקינט ממוצע. היתרון בהתקפלות הקורקינט היא בניידות שלו. מכשיר מתקפל כזה יכול להיות מונח בתא מטען של הרכב הפרטי, להסיע אותך לרכבת ולהמשיך לשמש אותך מיעד התחנה ועד לנקודה אליה אתה צריך להגיע, יכול להינשא בתוך האוטובוס ולהיות מונח במשרד, במקום לקשור אותו מתחת לבניין העבודה ולהסתכן בגניבתו.

יתרונות החשמל

רוכבי הקורקינט החשמלי בניגוד לכלי רכב הממונעים על-ידי דלק, נהנים מיתרונות מובהקים הנמנעים מכלי רכב אחרים. קורקינט חשמלי הוא כלי רכב האהוד על ידי ארגוני הסביבה בשל היותו כלי רכב שקט יחסית ושאינו פולט גזים רעילים לאוויר. כמו כן הקורקינט החשמלי אינו מצריך תשלום קבוע על תדלוק הרכב, וכך חוסר מאות שקל בחודש לבעליו.

    Scroll to top caret