רקע על מדיה חברתית ו- web 2.0

ווב 2.0 הוא דרך נוספת לומר "מדיה חברתית", ולמעשה הוא המונח שמבקש לתאר את הדור השני של עולם האינטרנט, אם עד היום רשת האינטרנט הורכבה בעיקר מאתרי אינטרנט ששלטו בכל המידע שהועלו בהם, כיום העולם הווירטואלי נשלט ברובו על ידי הרשתות החברתיות שנבנות ומתפתחות על ידי כל אחד החפץ בכך.

ווב 2.0 הוא דרך נוספת לומר "מדיה חברתית", ולמעשה הוא המונח שמבקש לתאר את הדור השני של עולם האינטרנט, אם עד היום רשת האינטרנט הורכבה בעיקר מאתרי אינטרנט ששלטו בכל המידע שהועלו בהם, כיום העולם הווירטואלי נשלט ברובו על ידי הרשתות החברתיות שנבנות ומתפתחות על ידי כל אחד החפץ בכך.

כיום גולשים כבר לא מסתפקים במידע שמועבר אליהם באתרי האינטרנט, בעוד מי שאחראי על המידע הזה הם בעלי העסקים בלבד, בשנים האחרונות הדור השני של הרשת האינטרנטית הפך את הגולשים להיות המנהלים והמבקרים של המידע שמועבר אליהם וזאת באמצעות המדיה החברתית, מה שיצר את הצורך ביציאת כינוי חדש לתופעה האינטרנטית, ווב 2.0.

מדיה חברתית

הווב 2.0 הפך את שיחות הסלון לתופעה אינטרנטית גלובאלית בה לגולש הממוצע השליטה בקבלת ומסירת המידע, בין אם זה למעביר המסר, בעל העסק או הפצת המידע הלאה לחבריו וגם לחבריהם, כך קמה לה בשנים האחרונות תופעה חדשה בה כל אחד יכול להעביר את המסר שלו לכל אדם באשר הוא בכל קצוות הגלובוס, שמחזיק ברשותו או לפחות בקרבתו מחשב בעל גישה אינטרנטית.

הרשתות החברתיות הפכו לבמה לא רק ליצירת קשר עם קרובים ובני משפחה אלא גם לקידום אינטרסים עסקיים. יחצנים, חברות ייצור, אומנים, ועסקים המספקים שירות – כל עסק המכבד את עצמו משתלב כיום ברשת החברתית על מנת להשפיע על השיח הציבורי ולהטות אותו לטובתו. שילוב עסק במדיה החברתית נעשה כיום באמצעות פתיחת קבוצות חברתיות שמושכות אליה חברים, כך מתאפשר עדכון רציף של חברי הקבוצה בכל לינק או מידע המועלה בקבוצה, עידוד בלוגרים לכתוב על או להזכיר את המוצר או השירות שהעסק מבקש לקדם, או לחילופין לכתוב בבלוג אישי שיחד עם הכתיבה הנכונה ימשוך קהל קוראים אליו.

המדיה חברתית מגוונת ורחבה והרשתות החברתיות העיקריות הן:

•    פייסבוק – רשת חברתית המאפשרת יצירת פרופיל אישי, קבוצה חברתית אליה ניתן להזמין חברים להם אינטרס משותף סביב אותה קבוצה, הזמנת חברים לאירועים ושיתוף חברים בקבצים של וידאו, תמונות וקישורים לאתרים אחרים, מה שיוצר שיח חברתי סביב התכנים המועלים בהם.
•    טוויטר – חיבור לרשת החברתית "טוויטר" מאפשר לגולש להיות מעודכן באופן שוטף לגבי כל דבר ומכל אתר אחר אליו הוא מחובר דרכה. גם אם אינך מסתובב עם הלפטופ פתוח מולך כמו זנב במהלך כל היום, אתה יכול להמשיך ולהתעדכן דרכו בדרכים אחרות כמו באמצעות הפלאפון למשל, לעדכונים אלו ניתן להגיב, ולהפיץ הלאה לשאר חבריך ברשת החברתית, להוסיף תמונות וקישורים בהקשר לנושא המדובר ועוד.
•    בלוגים – הבלוג הוא פורמט שמשמש במקור כבמה ליצירה כתובה, עליה גולשים מגיבים ויוצרים שיח סביב הנושא הכתוב, בלוגרים רבים וותיקים בתחום צוברים קהל קוראים נאמן והדוק. כיום, גם הבלוגים משמשים כבמה לקדם עסקים או אירועים, רק בעצמם הכתיבה על כך והעלאת נושא העסק או האירוע שהוא מבקש לקדם לסדר היום.

הדור השני של האינטרנט, הרשתות החברתיות, הוא תופעה שמבלי להשתלב בה אי אפשר להשתלב במידע המציף אותנו בכל יום ביעילות מקסימאלית, ולבעלי עסקים – אי השתלבות בהם משמעו הישארות מאחור. כדי למכור וליחצן חשוב להגיע לכמה שיותר אנשים בכמה שפחות זמן, המדיה החברתית היא כיום המענה המושלם לכך.

    Scroll to top caret