שמאי מקרקעין בירושלים – קודם בודקים, אחר-כך חותמים

ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל, וגם המגוונת ביותר ולכן חתימה על עסקת נדל"ן כלשהי בבירה בלי התייעצות עם שמאי מקרקעין בירושלים היא מעשה חסר אחריות, פשוטו כמשמעו. שטחה של ירושלים הוא לא פחות מ-127 קמ"ר, יותר מכפול משטחה של תל אביב, לדוגמה. במאי 2011 אף זכתה ירושלים ב-290 דונם

ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל, וגם המגוונת ביותר ולכן חתימה על עסקת נדל"ן כלשהי בבירה בלי התייעצות עם שמאי מקרקעין בירושלים היא מעשה חסר אחריות, פשוטו כמשמעו.
שטחה של ירושלים הוא לא פחות מ-127 קמ"ר, יותר מכפול משטחה של תל אביב, לדוגמה. במאי 2011 אף זכתה ירושלים ב-290 דונם נוספים בעקבות צו עליו חתם שר הפנים אלי ישי והמספח אל העיר שטח באזור קיבוץ רמת רחל עליו תוקם שכונה חדשה ובה מאות יחידות דיור.

שמאי מקרקעין
שמאי מקרקעין בירושלים חייב לשלוט בכל הניואנסים הדקים של השכונות השונות – שהרי ירושלים היא אחת הערים ההטרוגניות ביותר בעולם, מכל בחינה שהיא, ואין דין גילה כדין פסגת זאב, ומבנה ברחוב עמק רפאים אינו מבנה בארמון הנציב. כמובן שגם באותה שכונה יכולים להיות הבדלים עצומים בין דירה אחת לשנייה, כך שעל מנת לדעת בוודאות שהעסקה עליה אתם עומדים לחתום היא עסקה הוגנת ואופטימלית מבחינתכם חובה להזמין חוות דעת של שמאי, כזה השולט בכל רזי הקטמונים, מכיר כל סמטה בעין כרם, וכל תוכנית עתידית ברמות אלון.
שמאי מקרקעין בירושלים, כמו כל שמאי מקרקעין, חייב להיות רשום בפנקס שמאי המקרקעין. בבואכם לבחור שמאי, בקשו ממנו הוכחה לרישום זה. הרישום בפנקס מבטיח כי שמאי המקרקעין עבר את בחינות ההסמכה של מועצת שמאי המקרקעין (יחידה המשויכת למשרד המשפטים), ובנוסף מקפיד על כל כללי האתיקה הדרושים לעבודה במקצוע זה, שאמינות היא אבן יסוד בו.
שמאי מקרקעין בירושלים מספק הערכת שווי מוסמכת לדירות היפות של עיר הקודש, למשרדים, לחנויות ונכסים מסחריים אחרים, למגרשים, ובעצם לכל נכס דלא ניידי (נדל"ן) שהוא.
בנוסף, שמאי מקרקעין מוסמך לספק חוות דעת לגבי ירידת ערך נכס (למשל בגלל סלילת כביש בסמוך לו). כמו כן מסייע שמאי למי שהרשויות הפקיעו שטח השייך לו וחוות דעתו תילקח בחשבון בקביעת גובה הפיצוי. תחום נוסף שבו נדרש סיוע של שמאי מקרקעין בירושלים הוא הפחתת גובה היטל השבחה – מס שגובה עיריית ירושלים כשהיא מעריכה ששווי נכס כלשהו עולה בגלל אישור היתר חורג או מסיבות אחרות. גם אדם המבקש לקבל משכנתא מאחד הבנקים יזדקק לשירותיו של שמאי מקרקעין לשם הערכת שווי הנכס ובהתאם הזכאות למשכנתא ותנאיה.
משרד שמאי מקרקעין מעסיק בחלק מהמקרים גם מהנדס ביקורת מבנים וכלכלן, שביחד עם שמאי המקרקעין עצמו, מספקים ללקוח תמונת מצב כוללת לגבי העסקה המתרקמת או אפשרויות הפיצוי העומדות בפניו במקרה שנגרם לו נזק (למשל עקב ליקויי בנייה). במקרים רבים יכול משרד שמאי מקרקעין בירושלים גם להמליץ ללקוח על עורך דין המתמחה בתחום סבוך זה.
חשוב לציין שחוות דעת של שמאי מקרקעין בירושלים, כמו גם חוות דעת של כל שמאי מקרקעין באשר הוא, קבילה בבתי משפט שונים.

    Scroll to top caret