שיווק ברשתות חברתיות- כל מה שרציתם לדעת

רשת האינטרנט מורכבת מהרבה רשתות חברתיות, כגון: פייסבוק, טוויטר, לינק-אין וכדומה. בשנים האחרונות השימוש ברשת החברתית נעשה מאוד נפוץ. הרשת החברתית מאפשרת לחברים, בני משפחה, אנשים בעלי אותה השקפה פוליטית, אותם תחומי עניין, מקום עבודה משותף וכדומה להיקשר ביניהם באמצעות רשת האינטרנט. היא מאפשרת למשתמשים בה לשמר קשרים חברתיים ישנים

רשת האינטרנט מורכבת מהרבה רשתות חברתיות, כגון: פייסבוק, טוויטר, לינק-אין וכדומה. בשנים האחרונות השימוש ברשת החברתית נעשה מאוד נפוץ. הרשת החברתית מאפשרת לחברים, בני משפחה, אנשים בעלי אותה השקפה פוליטית, אותם תחומי עניין, מקום עבודה משותף וכדומה להיקשר ביניהם באמצעות רשת האינטרנט. היא מאפשרת למשתמשים בה לשמר קשרים חברתיים ישנים וליצור קשרים חדשים. כאשר משתמש חדש מצטרף לרשת החברתית, הוא מצרף אליו חברים נוספים ומגדיל את הרשת האישית שלו. הרשת החברתית היא מקום שבו אפשר לשתף את החברים בדעות, חוויות, השקפות עולם וכדומה. מעבר לכך, מאפשרת למשתמשיה "לעקוב" אחר חבריהם ולהגיב על תמונותיהם או על פרסומים שונים שפרסמו או סתם לשלוח הודעות שונות. כך נשמרים הקשרים החברתיים שבין המשתמשים ברשת החברתית.

הרשת החברתית מהווה מקפצת שיווק רצינית לקידום חברה או אתר אינטרנט מסוים. מנהלי אתרים רבים עושים שימוש נרחב ברשתות החברתיות על מנת לקדם את אתרם על ידי הגברת תנועת הגולשים באתר ושיפור קידום המכירות. שיווק ברשתות חברתיות זוהי דרך כלכלית לפרסום האתר דרך ערוצים חברתיים על מנת למשוך את תשומת ליבם של גולשים רבים לאתר החברה אותה מנסים לקדם. הרשת החברתית מספקת לבעלי העסקים דרך אפקטיבית לקדם את מוצרם לטווח הרחוק ולכן רבים מהם עושים ברשת זו שימוש נרחב.

שיווק ברשתות חברתיות

הרשת החברתית היא דרך קלה להגיע אל קהל הגולשים. קיימות צורות שונות להעברת מידע ברשת חברתית והנפוצות שבהן הן באמצעות בלוגים ולוח הודעות. המבקרים באתר חולקים את דעותיהם לגבי המוצר או השירות וממליצים עליהם ברשתות החברתיות באינטרנט. כך המידע מועבר ליתר חבריהם ומשם הלאה לגולשים נוספים. ככל שיותר אנשים משתמשי ברשת החברתית, כך החשיפה לאתר גדולה יותר. הרשת החברתית מספקת אפשרות להגדיל את הפופולאריות של המוצר ולהגדיל את מספר המבקרים באתר.

הרשת החברתית אינה מהווה פלטפורמה להעברת מידע חד צדדית, אלא שיתוף מידע דו צדדי בין הגולשים השונים באינטרנט ובין בעלי העסקים. כך בעלי העסקים יכולים להגיע אל כל אחד ואחד ממשתמשי הרשת החברתית ולגרום להם להיחשף לאתר ולחברה אותה הם מנהלים. ברשתות החברתיות השונות קיימת אופציה להגיב על המידע המפורסם בה וכך ניתן לקבל "פידבק" בזמן אמת לגבי הפרסומים השונים. מעבר לכך, כאשר מפורסמים קישורים מעניינים ותמונות מגוונות הדבר מושך את תשומת ליבם של הגולשים וגורם להגברת התנועה באתר ולשיח ציבורי גדול סביבו.

על מנת לנצל את הכוח שיש לשיווק ברשתות חברתיות ולהגביר את תנועת הגולשים באתר, על מנהל החברה לבצע כמה פעולות חשובות. חשוב לפתוח מספר רב של קבוצות של לקוחות ולצרף אליהן מספר רב של גולשים על מנת להגדיל את קהל היעד. בנוסף, ניתן לערוך חיפוש ברשתות החברתיות השונות במטרה למצוא פורומים נוספים ולשתף את הגולשים במידע לגבי המוצר בפורומים אלה. מעבר לכך, קיימת חשיבות רבה לפרסום עדכונים שוטפים והזמנות לאירועים הקשורים למוצר על מנת להגביר את השיח הציבור על המוצר ולהשאירו תמיד ב"כותרות". כל אלה חשובים להגברת החשיפה של הגולשים השונים באינטרנט לאתר או לחברה שאותם מנסים לקדם.

השימוש ברשתות החברתיות הפך בשנים האחרונות לנפוץ יותר ויותר והרבה גולשים מחזיקים בחשבון באחת מהרשתות. מנהלי האתרים או בעלי העסקים יכולים לעשות שימוש ברשת החברתית על מנת לקדם את אתרם או חברתם בצורה הטובה ביותר. מאחר וברשת החברתית ניתן למצוא גולשים רבים, המנהלים יכולים להגיע לקהל רחב יותר, ליצור חשיפה לאתר אותו הם מקדמים ולהגביר את תנועת הגולשים. חשוב לזכור כי הרשת החברתית היא מקפצת שיווק וכי כאשר נעשה בה שימוש מושכל, ניתן לקבל פרסום רב בקרב המשתמשים.

    Scroll to top caret