מהו מפרט מכר ומהו חשיבותו?

מפרט מכר הוא בעצם מסמך משפטי, אותו נצטרך לצרף עבור כל חוזה רכישת דירה חדשה. הוא מפרט את מכלול המאפיינים הטכניים של הדירה, ביניהם ניתן למנות: פרטי זיהוי - פרטי זיהוי של הדירה עצמה. כתובת, קומה, מספר דירה וכיוצא בכך.  שטח - השטחים המוגדרים בדירה. שטח הדירה עצמה, וכן גם השטח של

מפרט מכר הוא בעצם מסמך משפטי, אותו נצטרך לצרף עבור כל חוזה רכישת דירה חדשה. הוא מפרט את מכלול המאפיינים הטכניים של הדירה, ביניהם ניתן למנות:

  • פרטי זיהוי – פרטי זיהוי של הדירה עצמה. כתובת, קומה, מספר דירה וכיוצא בכך. 
  • שטח – השטחים המוגדרים בדירה. שטח הדירה עצמה, וכן גם השטח של המרפסת, המחסן וכדומה. 
  • תיאור מקיף של הדירה – תיאור קצר של סוג הדירה וכל מה שהיא מכילה. בנוסף, יתואר גם גובה הדירה, וכן גם יתוארו מתקני החשמל והתקשורת. 
  • גימור – תיאור של הגימור הכללי של הדירה. תיאור זה יכלול את איכות החומרים, רמת הגימור הנראית לעין וכמובן גם את רמת הביצוע. 
  • התחייבויות מצד המוכר – במסגרת המסמך, חשוב גם לתאר את התחייבויותיו השונות של המוכר. בסעיף זה נתייחס לתיקונים, אחריות, טיפול בליקויים וכיוצא בכך. 

חשיבותו של מפרט מכר מקצועי

מפרט מכר הוא מסמך חשוב מאוד, ובעצם נמנה בין החשובים ביותר באשר לרכישת דירה חדשה. הנה כמה סיבות מרכזיות לכך:

  • הגנה על הקונה – מסמך זה אמור בראש ובראשונה להבטיח כי הקונה יקבל את הדירה בהתאם לתיאור בחוזה. כך נוכל להגן על הקונה מפני פערים בין התיאור לבין התוצאה בפועל. ייתכנו מצבים בהם המוכר טוען אחרת. 
  • מניעת סכסוכים, אי הבנות וכדומה – לפעמים יתכנו פערים בין התוצאה בפועל לבין העדפותיו האישיות של הקונה. מעבר לכך, יתכנו גם מקרים בהם יש אי הבנות כאלו או אחרות בין הקונה למוכר. מפרט מכר בעצם נועד למנוע מצבים כאלו, על ידי תיאור ברור ומפורט של כל מה שהדירה אמורה להכיל. 

כתיבת מפרט מכר – טיפים חשובים

אז הבנו מהו מפרט מכר, וכיצד הוא יכול לשמש אותנו, ועכשיו הגיע הזמן לנסח אחד. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם:

  • עיון וקריאה מעמיקה – לפני שאתם חותמים על המסמך, כמובן עליכם לקרוא אותו בקפידה רבה. חשוב מאוד לוודא כי אין פערים בין מה שאתם רוצים לבין מה שכתוב בפועל. מעבר לכך, חשוב גם לוודא כי כל המידע המתואר בו ברור ומובן לכם.
  • שאלות הבהרה – במידה ואחד מהתיאורים המופיעים במסמך לא ברור לכם, כמובן שעליכם לשאול ולברר על כך. אל תחתמו על מסמך שלא הבנתם במלואו.
  • להיעזר באנשי המקצוע הנכונים – כתיבת המסמך הופכת להיות פשוטה הרבה יותר כשאנשי המקצוע הנכונים מסייעים לכם בכך. בדיוק לשם כך תוכלו להיעזר בשירותיה של מסד גרופ. מסד גרופ ידועה בזכות מקצועיות יוצאת דופן, לצד ניסיון עשיר בתחום. מפרטי המכר של מסד גרופ עוזרים לשפר את חוויתם של כל קוני הדירות, על ידי התאמה מדויקת לרצונותיו של כל לקוח באשר הוא. 

בשורה התחתונה 

בכל עסקת רכישת דירה חדשה, נצטרך להיעזר במסמך מפרט מכר. מסמך זה אמור לעזור לנו לתאר את הדירה לפי ההסכם שלנו עם המוכר, ולכן הוא חשוב כל כך. כמובן שנצטרך להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית – ואילו מסד גרופ זו הבחירה הטובה ביותר. חברת מסד גרופ ידועה בזכות התאמה יוצאת דופן ללקוח, וזאת בזכות ניסיון מעמיק בפרויקטים של בניה. אז אם גם אתם עומדים לרכוש דירה בקרוב – אתם כבר יודעים למי לפנות עבור כתיבת מפרטי מכר. 

    Scroll to top caret