נישואי פרגוואי- למה זה כדאי?

אחד השלבים שכל אחד מאיתנו אמור לעבור בחייו הוא שלב הנישואים. מדובר על אחד הערכים החשובים ביותר בכל דת ובכל תרבות והשאלה היא איך עושים את זה. במדינת ישראל הנישואים היהודים מוכרים אך ורק אם נערכו על פי הזרם היהודי אורתודוקסי ולכן כל חתונה אחרת כמו נישואי פרגוואי או חתונה

אחד השלבים שכל אחד מאיתנו אמור לעבור בחייו הוא שלב הנישואים. מדובר על אחד הערכים החשובים ביותר בכל דת ובכל תרבות והשאלה היא איך עושים את זה. במדינת ישראל הנישואים היהודים מוכרים אך ורק אם נערכו על פי הזרם היהודי אורתודוקסי ולכן כל חתונה אחרת כמו נישואי פרגוואי או חתונה מזרם יהודי שונה אינה מוכרת על פי חוק.

יש מי שאינם יכולים להינשא על פי ההגדרות שהזרם היהודי אורתודוקסי מחייב. על פי ההלכה היהודית חובת ההוכחה של היהדות חלה על כל מי שעלה לארץ ואין הוכחה ברורה כי אחד מהוריו ולרוב זו האמא, יהודיים. במרבית הפעמים אין בעיה להוכיח זאת, על ידי הצגת תעודת הנישואין או הלידה של ההורה.

נישואי פרגוואי

נישואי פרגוואי: הרצון להינשא בחופשיות

מעבר להוכחת היהדות, ישנם זוגות שאינם רוצים להינשא על פי ההלכה המוכתבת במדינת ישראל ונישואים אזרחיים מכל סוג שהוא מועדפים עליהם. נישואי פרגוואי הם אחד הסוגים המקובלים יותר של נישואים אזרחיים, משום שטקס של נישואי פרגוואי הוא בעצם טקס מאוד קל ופשוט לביצוע.

נישואי פרגוואי אפשרו לכל זוג עד לפני מספר שנים, להינשא ללא כל צורך להתייצב מול עורך הטקס. כל מה שהיה צריך לעשות זה לשלוח את המסמכים המתאימים והנדרשים, שהיו מיוצגים על ידי בא כוח משפטי מקומי. מעבר לכך לא היה צריך שום דבר אחר ובזה נגמרה הטרחה.

נישואי פרגוואי: לבחור את הדרך להתחתן

בשונה מבעבר, היום מדובר על מצב קצת שונה וזאת משום שהחוק המקומי שונה וכיום צריך לפחות בן זוג אחד שיגיע ויהיה נוכח פיזית במעמד הטקס, דבר אשר מייקר ומסרבל את התהליך. יחד עם זאת, נישואים אזרחיים בסגנון הזה או בכל סגנון אחר מאפשרים לזוגות רבים שאינם רוצים לספוג את ההשפלה בנישואי ההלכה המתישים של הרבנות בישראל להינשא באופן חוקי

בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מחליטים כי הם מעוניינים בנישואים אזרחיים. מדובר על מהלך לגיטימי לחלוטין אם הוא מבוצע על ידי גורם רשמי מעבר לים ומדינת ישראל מחוייבת לקבלו מתוקף החוקים הבין לאומיים. לא מדובר בטרנד פופולארי אלא על מהלך תקין והכרחי של מוסד הנישואין על ידי אילו שלא רוצים לוותר על קיום חתונה.

נישואים אלטרנטיביים

נישואי פרגוואי הם הליך אלטרנטיבי למה שמציע הממסד הישראלי מן הבחינה הזו ואין שום סיבה שלדבר לא תהיה משמעות חיובית ובונה על המשך הקשר שבין האזרחים ובין המדינה. נישואי פרגוואי מציעים את מה שצריכים הזוגות וזה את החופש לבחור ואת הרצון לעשות זאת בהתאם למצפון החופשי.

הבחירה של זוגות בנישואי פרגוואי מצביעה למעשה על מהלך כללי בכיוון מסוים והדבר יכול להמשיך ולשנות את הדרך שבה נישואים יתקיימו במדינת ישראל עוד שנים רבות קדימה. החיפוש אחר פתרונות עוקפים תוביל בסופו של דבר למציאות שתוכל להכיל את כולם.

    Scroll to top caret