מה עדיף – פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק?

ההתלבטות בין פרסום בגוגל לבין פרסום בפייסבוק היא מנת חלקם של בעלי אתרים רבים ובעלי עסקים רבים. מצד אחד עומדת חברת הענק שהקימו לארי פייג’ וסרגיי ברין בשנת 1998, ושמפורסמת בעיקר בזכות מנוע החיפוש רב העוצמה שלה. מצד שני ניצבת החברה הפרטית שייסד מארק צוקרברג בשנת 2004, שמפעילה את הרשת

ההתלבטות בין פרסום בגוגל לבין פרסום בפייסבוק היא מנת חלקם של בעלי אתרים רבים ובעלי עסקים רבים. מצד אחד עומדת חברת הענק שהקימו לארי פייג’ וסרגיי ברין בשנת 1998, ושמפורסמת בעיקר בזכות מנוע החיפוש רב העוצמה שלה. מצד שני ניצבת החברה הפרטית שייסד מארק צוקרברג בשנת 2004, שמפעילה את הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם ושהפכה ליריבה מרה של גוגל.
הנתונים המספריים של שתי החברות מסחררים, ורק מקשים עוד יותר על ההחלטה האם להשקיע את כספנו בפרסום בגוגל, או שמא לתעל אותו לטובת פרסום בפייסבוק.
פייסבוק, שכאמור הוקמה רק ב-2004, ונפתחה לציבור הרחב בשנת 2006 ועד אז יועדה רק לסטודנטים בהרווארד, האוניברסיטה בה למד צוקרברג, ואוניברסיטאות נבחרות אחרות,  הגיעה תוך 5 שנים ל-750 מיליון משתמשים, שמחציתם משתמשים בה מדי יום. מתבצעים בה עשרות מיליוני חיפושים מדי יום והמספר עולה בהתמדה ושווי השוק שלה נאמד, נכון לשנת 2011, בכ-10 מיליארד דולר.
אבל לפני שמוותרים על גוגל לטובת פרסום בפייסבוק חשוב לזכור שהיא חברה ציבורית, רושמת גם היא רווחי עתק כל הזמן.
גוגל מספקת לרוב הגולשים את מנוע החיפוש שבו הם משתמשים והערכות עדכניות לשנת 2011 מדברות על כמיליארד שאילתות ביום, ומי יודע, אולי עוד יגיע היום שבו המספר בלתי נתפס גוגול – 1 ואחריו מאה אפסים – שהיווה השראה לשם החברה יתאר גם את מספר החיפושים ביום. בנוסף מספקת גוגל שירותי מייל (דרך ג’ימייל), שירותי עריכת וארגון תמונות (באמצעות פיקאסה) וצפייה באינסוף תכני וידיאו בכל נושא שהוא, דרך יו-טיוב אותו קנתה בשנת 2006. אגב, גם החברה שפיתחה את אנדרואיד, מערכת ההפעלה המובילה בתחום הסמארטפונים, נרכשה על ידי גוגל.

פרסום בגוגל או בפייסבוק
פרסום בגוגל הוא תחום ותיק יחסית, בוודאי במונחי אינטרנט. אופציית הפרסום בגוגל יצאה לדרך בשנת 2000, למרות שבהתחלה פייג’ וברין התנגדו לכך ועד מהרה הפכה פופולארית מאוד. הפרסומות, אותן רוכשים ומתפעלים דרך הגוגל אדוורדס, מקושרות למילות מפתח ספציפיות, וכך נחשפות רק למי שחיפש מידע שקשור (על פי קביעת המפרסמים) לתוכן המודעה.
פרסום בפייסבוק הוא אופציה חדשה יחסית, ושם ההחלטה אילו גולשים ייחשפו למודעה שלכם נעשית על פי קריטריונים אחרים: מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר, רמת השכלה ועוד. כלומר, בניגוד לגוגל שמציג את המודעה שלכם לפי קונטקסט (חיפוש ספציפי שביצע גולש כלשהו), פרסום בפייסבוק מציג את המודעה לפי הגולש ונתוניו האישיים כפי שרשומים ברשת החברתית.
המשותף לפרסום בגוגל ולפרסום בפייסבוק הוא מגבלת התקציב, אותו קובעים המפרסמים, ושיטת התשלום: PPC – כלומר תשלום עבור כל הקלקה בפועל על המודעה ולא על צפייה בה. גם עבור פרסום בגוגל וגם עבור פרסום בפייסבוק, הגבלת התקציב נעשית בשני מישורים גם יחד: קביעת המקסימום אותו אנחנו מוכנים לשלם על כל הקלקה, וקביעת תקציב מקסימלי יומי/חודשי.
דבר נוסף המשותף לשניהם הוא היכולת של המפרסם לקבוע לאן יגיע מי שהקליק על המודעה: לדף הבית באתר שלו, לכל דף אחר באתר, ובעצם לכל מקום ברשת שנרצה.

    Scroll to top caret