פרסום בפייסבוק- עוקפים את גוגל בסיבוב

כמו חברות ואנשי עסקים, גם אתרי אינטרנט מבינים כיום שכדי לשרוד בג’ונגל המידע העולמי לפעמים צריך לדבוק באמרות פחות נעימות, אחת מהן היא "אם אתה לא יכול להביס אותם תצטרף אליהם". פייסבוק היא רשת חברתית שיכולה בקלות לשמש גם כמעין פורמט פרסום לאתרי אינטרנט דרכה ניתן למשוך אל אותם אתרים

כמו חברות ואנשי עסקים, גם אתרי אינטרנט מבינים כיום שכדי לשרוד בג’ונגל המידע העולמי לפעמים צריך לדבוק באמרות פחות נעימות, אחת מהן היא "אם אתה לא יכול להביס אותם תצטרף אליהם".

פייסבוק היא רשת חברתית שיכולה בקלות לשמש גם כמעין פורמט פרסום לאתרי אינטרנט דרכה ניתן למשוך אל אותם אתרים גולשים בעלי סטאטוס רלוונטי. כך למשל אתרי קניות יפתחו קבוצות חברתיות או פרופיל אישי ממנו הם יבקשו חברויות מקהל יעד כמה שיותר רלוונטי למוצרים שהם מוכרים כמו גם יפרסמו סרטונים וסטאטוסים מעניינים ומסקרנים ככל שיוכלו (בהתחשב במידת ההשקעה וכשרון של כל בעלי אתר שכזה) וזאת על מנת למשוך את חבריהם לפרופיל או לקבוצה שוב ושוב אליהם, בלוגרים שרוצים למשוך אליהם עוד קוראים על מנת להגדיל את מסת שטח הפרסום שהם מוכרים או להעלות את ערך הבייבי שלהם (הבלוג) על מנת לייקר את ערך הפרסומים.

פרסום בפייסבוק

גם אם חברה, אומן או כל מי שירצה לפרסם דבר מה בפייסבוק אינו בעל כשרון גדול בפרסום או בעל קשרים סוציאליים גבוהים כל כך, מספיק בפייסבוק לעשות "לייק" לסטאטוס שחבר לפרופיל העלה, או להגיב על תמונה של חברת פייסבוק אחרת על מנת להעלות את הסטאטוס של החברה או של המוצר לעמוד הראשי שבשפה המקצועית-פייסבוקית נקרא "wall", וכך לטפטף לראשיהם של חברי המותג או החברה את קיומו.

זוכרים את התקופה טרום הסלולאר או אינטרנט? משחק הפאקמן או הנסיך הפרסי מצלצל לכם מוכר? המשחקים הנוסטלגיים והקלאסיים האלו לא נעלמו מהעולם וכנראה שגם לא לעולם, אך כן נדמה כיום כי הדרך בה אנחנו ניגשים אליהם עברה סוג של טרנספורמציה וזה, איך לא, שוב –  דרך הרשת החברתית, גוגל.

משחקי הפנאי עוברים בשנים האחרונות שינוי מהותי ממשחקי הפלאפון ומשחקי השעשוע שמציעים אתרי האינטרנט למשחקים מרוכזים בכל הרמות והסוגים בפייסבוק, בין אם אלו משחקים בשביל להעביר את הזמן בשיעור או משחקים חברתיים מורכבים בעלי שלבים רבים, ושדורשים שיתוך פעולה מצד חברים אחרים. לכן משחקי מחשב כמו פארמוויל שהוכיח את עצמו והצליח להגיע כמעט לכל פרופיל אפשרי בפייסבוק, עתידים להיכבש גם הם על ידי הפייסבוק.

הרלוונטיות של ענקית מנועי החיפוש, גוגל הולכת ומאבדת מכוחה ככל שפייסבוק משתלטת על יותר נתחים ברשת האינטרנט.
גולשים כמו כל צרכן אחר, אוהבים את השגרה שלהם, ללא שינויים רבים של סוג גופן, מגוון רב של אתרים, של כותבים חדשים. אנחנו אוהבים ומעדיפים את המוכר והאהוב, וזאת על אחת כמה וכמה כשכל מה שהגולש המצוי זקוק לו (וכאן הכוונה כמובן לגולש הממוצע בלבד) נמצא במקום אחד, פייסבוק.

כוחו האימתני השל האינטרנט הוא בביזוריות שלו, במגוון הבלתי נגמר של הכול מהכול, וכאן טמון אחד האיומים של הפייסבוק על עולם האינטרנט, כשהרשת האינטרנטית משתלטת במהירות (מרשימה או מפחידה, איך שלא תסתכלו על כך) על כל חלקה טובה ברשת האינטרנט בה אנו משתמשים, משחקים, צ’טים, פרסומות, קניות, שליחת מייל – חלקם בהתהוות וחלקם כבר התבססו אצל רוב גולשי העולם – את הכול ניתן וגם עושים דרך הפייסבוק שהפכה להיות השער הראשי לעולם האינטרנט.

    Scroll to top caret