משרד עורכי דין- למה צריך?

ישנם משרדי עורכי דין רבים, כשכל משרד מתמחה בתחום מסוים, המשרדים הגדולים בשוק מכילים משרדים בתחומי התמחויות שונים. משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה דיני משפחה הוא תחום משפטי הנפרד מבתי המשפט הסטנדרטיים והוא נחלת בית הדין הרבני או בית הדין לענייני משפחה. הרגישות שבנושא דיני משפחה בשל היותם קטינים

ישנם משרדי עורכי דין רבים, כשכל משרד מתמחה בתחום מסוים, המשרדים הגדולים בשוק מכילים משרדים בתחומי התמחויות שונים.

משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה

דיני משפחה הוא תחום משפטי הנפרד מבתי המשפט הסטנדרטיים והוא נחלת בית הדין הרבני או בית הדין לענייני משפחה. הרגישות שבנושא דיני משפחה בשל היותם קטינים תלויים על הפרק, מאפשרת לאותם בתי דין העוסקים בדיני משפחה, לחרוג מנורמת המשפט המקובלת ולהם הפריבילגיה להרחיב את שיקול דעת השופט על פי נראות עיניו. למשרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה תחומים שונים: הסכמי גירושין, אפוטרופוס, אימוץ ילדים, ירושות וצוואות, הסדרי ראייה, ניתוק קרוב ממכשירי החייאה, והסכמי ממון בין בני זוג.

כל תחום בפני עצמו מכיל תתי נושאים, למשל תחום הגירושין, מכיל בתחומו את נושא חלוקת המשמרות בין בני הזוג על ילדיהם המשותפים, הגדרת המזונות, אותם הגבר מחויב לשלם על פי מספר ילדיו, כל עוד הם מתחת לגיל 18, חלוקת רכוש ועוד.

משרד עורכי דין

משרד עורכי דין המתמחה בפלילים

הדין הפלילי הוא תחום משפטי בעל שיעור העונשים הכבד ביותר מבין כל שאר התחומים, כאשר מטרתו היא לאפשר סדר חברתי תקין וחיים חברתיים בטוחים. לצד שמירה על הסדר החברתי ועל הצדק, משרד עורכי דין פלילי צריך לפעול בפן נוסף והוא הגנה על נאשמים וחשודים בעבירות פליליות, שהינם חפים מפשע ומצאו את עצמם בתוך הבוץ המשפטי אם בשל יצר נקמה של צד אחר, טעות אנוש, צירוף מקרים מצער שמפליל את החשוד ועוד.
דוגמה טובה לקו חשיבה של עורך דין פלילי היא למשל במקרה של ניצב בר לב. כאשר עולה חשד במשטרה כלפי לקוח של משרד עורכי הדין, על העורך דין לחשוב למה דווקא באותו רגע דווח על העבירה הפלילית, כאשר החשוד נמצא במרוץ למפכ"ל המשטרה ושנים לאחר ביצוע העבירה כביכול. על פי אותו קו מחשבה פועל עורך הדין שמייצג את החשוד בעבירה פלילית על מנת לחלץ אותו מהתסבוכת.

לעורכי דין פליליים יש דרכים נוספות להגן על הלקוחות שלהם מפני תסבוכות משפטיות, עורכי דין פליליים בעלי ידע וניסיון ארוך בשנים יודעים לא רק כיצד להיחלץ מתביעות משפטיות פליליות אלא גם כיצד להימנע מכניסה אליהן מלכתחילה. כך למשל, אם נחזור לדוגמת ההטרדה המינית, עורך דין פלילי ייעץ ללקוח שלו אילו צעדים עליו לנקוט במהלך חייו היומיומיים, כחלק משגרת יומו כדי להימנע מהאשמות נגדו, לדוגמא: במידה ואדם בילה ערב מהנה עם אישה, עורך דין פלילי מנוסה ידע לייעץ ללקוח כי עליו לחלץ מאותה אישה עדות כלשהי, כמו בהודעת אס.אמ.אס למשל, שתעיד כי האישה בילתה עם לקוחו מרצונה וכי דבר לא נכפה עליה באותו הערב, כך לכל מקרה שלא יהיה, הלקוח לא יצטרך להעביר את שאר זמנו בחששות כי יום אחד הוא יואשם בדבר מה שהוא לא ביצע ויתקשה להוכיח את חפותו.

אותו הדבר נוגע גם לצד הקורבן, נשים רבות מהססות כיום מלהגיש תלונה במשטרה על הטרדה מינית, על אחת כמה וכמה נגד אישיות בכירה בשל החשש מהיחשפות תקשורתית, והפגיעה הקשה בתדמיתה במהלך הדרך המשפטית. עורך דין פלילי מנוסה ידע כיצד למזער את הנזק הנפשי, ותדמיתי שעלול להיגרם לאותה אישה, ולסייע לה לעבור את החוויה הלא נעימה ליציאת הצדק לאור, באופן האופטימאלי מבחינתה, כמו עמידה על זכויותיה המשפטיות.

    Scroll to top caret