מה זה Web 2.0

מרתיע ככל שיהיה, המונח וWEB 2.0 הוא סך הכול ניסיון לתאר את הדור השני של רשת האינטרנט הלוא הוא הרשתות החברתיות. השנים האחרונות של רשת האינטרנט מאופיינות בהשתלטות של מדיות חברתיות כמו פייסבוק, פורומים, בלוגים, טוויטר ועוד, על אופן מסירת וקבלת המידע שאנו צורכים במהלך היום בין כותלי המחשב. המציאות

מרתיע ככל שיהיה, המונח וWEB 2.0 הוא סך הכול ניסיון לתאר את הדור השני של רשת האינטרנט הלוא הוא הרשתות החברתיות. השנים האחרונות של רשת האינטרנט מאופיינות בהשתלטות של מדיות חברתיות כמו פייסבוק, פורומים, בלוגים, טוויטר ועוד, על אופן מסירת וקבלת המידע שאנו צורכים במהלך היום בין כותלי המחשב.

WEB 2.0

המציאות האינטרנטית החדשה שינתה את חוקי משחק הגלישה ונתנה את המושכות גם לגולשים עצמם. המשמעות היא שאם בדור הישן יותר של האינטרנט התכנים המועלים בו היו תלויים בצווארון הלבן בעיקר, באתרי אינטרנט אשר התפרנסו בעיקר מהצפת האתרים בפרסומות לכל עבר וסיפקו מידע נדרש לגולשים – כתבות, תמונות, סרטונים ומשחקים, כיום ההגמוניה על החלפת המידע עברה לרשתות החברתיות. אז לא, האינטרנט לא עבר מקפיטליזם חזירי לקומוניזם טהור, והרשת הגלובלית עודנה נשלטת על ידי בעלי ההון, ההבדל הוא שכיום לגולש הקטן ניתנה ההזדמנות להשפיע ולקחת חלק משמעותי בהחלפת המידע הזה.

על כיצד WEB 2.0  משפיע על חיינו מבחינה סוציולוגית ואיך המדיה החברתית שינתה את תפישתנו מבחינת זמן ומרחב, עובדים כיום חוקרים רבים כדי לגלות. אך מה שבטוח זה שהווב 2.0 עשה מהפכה חברתית של ממש. קצת על המדיות החברתיות עצמן: MySpace- אתר חברתי שמעניק, בין השאר, במה ללהקות ומוזיקאים מכל העולם לפרסם את יצירותיהם, לעדכן בתאריכי הופעות, מיקומן, ביטולים, לאפשר למעריצים להגיב ולתקשר עם הלהקה בהודעות המפורסמות בפרופיל שלה, כמו גם דרך הבלוג העומד לרשות כל להקה או מוזיקאי, דרכו הוא פונה אל קהל מעריציו.

הטוויטר למשל הוא מדיה חברתית שהמטרה העיקרית שלה הוא עדכון שוטף של החברים בחייך, מה הם עושים ומה הם חושבים במהלך היום – כל היום, עדכונים, באם אתה מעוניין בכך, שמגיעים אוטומאטית לפרופיל האישי שלך. כך הטוויטר מאפשר לקבל עדכונים באופן קבוע לא רק לגבי חברים אישיים, אלא גם לגבי חברות שונות ועסקים שמאושרים אצלך כ"חברי טוויטר", שהודעותיהם לגבי סייל, מבצע או כל שינוי אחר מגיע ישירות לפרופיל הטוויטר שלך. כך למשל אם חברת בגדים עושה מבצע מטורף לקראת סוף עונה, את המחירים ותאריך הסייל כבר לא צריך לקבל דרך שוטטות בקניון או פרסומות טלוויזיה, אלא דרך עדכון ישיר שמגיע אליך לפרופיל.

הווב 2.0 תלוי בגולשים ובקבצים שמועלים בו, ככל שההיענות של הגולשים תהיה מרובה כך העניין ברשת יהיה גדול יותר, וחוזר חלילה. לכן ניתן לתפוש את הווב 2.0 כבועת מידע הנשענת על תמונות, קבצי וידאו, לינקים מצחיקים, כתבות מעניינות, סטאטוסים (שהם משפטים המוזנים באופן שוטף על ידי הגולשים, כמו "מה אני עושה עכשיו" או "לאיזו תובנה הגעתי כרגע") ועוד מגוון רחב של אפליקציות תקשורת. לכל אחד מהלינקים המועלים על-ידי שאר חברי המדיה, מגיבים ויוצרים סביבם דיונים, חלקם רציניים וחלקם פחות.

המטרה היא יצירת רב-שיח תמידי שנמשך קרוב ל-24 שעות ביממה במשך שבעה ימים בשבוע, בו הגולשים מתעדכנים בנכתב או בתיוג באופן שוטף ומגיבים לו. כך המדיה האינטרנטית בזכות הווב 2.0 הפכה להיות מתקשורת המונים המורכבת ממסר חד-כיווני שמועבר מהמוען לנמען, לתקשורת בין אישית בה המוען הופך לנמען ולהיפך דרך העברת מידע ללא הפסקה.

    Scroll to top caret