עיצוב אלבומי תמונות דיגיטליים באמצעות פוטושופ

קשה להאמין אבל עד לפני עשר שנים היינו מצלמים במצלמות פילם, מוסרים את הסרט לפיתוח ואחרי שבועיים מקבלים את התמונות. כיום החליפו המצלמות הדיגיטליות את המצלמות הישנות, וכמעט כל מכשיר סלולארי מאפשר צילום דיגיטלי באיכות גבוהה. אחת התוצאות של המהפך הזה הוא היעלמותם של אלבומי התמונות, שבהם היו נשמרים מיטב

קשה להאמין אבל עד לפני עשר שנים היינו מצלמים במצלמות פילם, מוסרים את הסרט לפיתוח ואחרי שבועיים מקבלים את התמונות. כיום החליפו המצלמות הדיגיטליות את המצלמות הישנות, וכמעט כל מכשיר סלולארי מאפשר צילום דיגיטלי באיכות גבוהה. אחת התוצאות של המהפך הזה הוא היעלמותם של אלבומי התמונות, שבהם היו נשמרים מיטב זיכרונותינו והתחלתם של אלבומי התמונות הדיגיטליים.

רובנו מצלמים מאות תמונות ביום יום ובאירועים מיוחדים כמו ימי הולדת, חתונה או טיול. את התמונות האלו אנחנו מעלים לאינטרנט וצופים בהן במחשב, אבל בכך מחמיצים את חוויית הדפדוף האינטימי באלבום תמונות של פעם. לשם כך נוצרו בשנים האחרונות אלבומי התמונות הדיגיטליים, המעוצבים באמצעות תכנת פוטושופ.

שימוש בפוטושופ להכנת התמונות עבור האלבום

תכנת פוטושופ היא התוכנה הנפוצה ביותר כיום לעיבוד תמונות. היא מאפשרת לבצע כמעט כל פעולה כדי לשפר את איכות התמונות המצולמות, החל משינויים קלים ועד לשינויים עמוקים בנוף או בדמויות המצולמות. למרות יכולותיה הגבוהות של התמונה, היא משמשת לא רק מקצוענים אלא גם אנשים פרטיים, ומאפשרת לעצב בזמן קצר אפילו אלבומי תמונות דיגיטליים שנראים מקצועיים.

כדי לעצב אלבום תמונות דיגיטלי באמצעות פוטושופ, צריך בשלב הראשון להעביר את התמונות מן המצלמה למחשב. אפשר כמובן להוסיף לאלבומים גם תמונות שקיבלנו במייל, ואפילו לסרוק תמונות מודפסות מפעם. התמונות עוברות תיקונים ראשוניים של ובהירות, כיוון שבדרך כלל תמונות מודפסות הן כהות יותר מאשר תמונות הנצפות על גבי המסך.

עיצוב אלבומי תמונות

להפליג על כנפי הדמיון באלבומי התמונות הדיגיטליים

לאחר שהתמונות עברו את הטיפול הראשוני, ניתן להמשיך ולטפל בהן כיד הדמיון הטובה. פוטושופ מאפשרת להסוות פגמים קוסמטיים בדמויות המצולמות, לתקן את תופעת "העיניים האדומות" שנגרמת מהבזק הפלאש, ליצור אפקטים שונים של תאורה ואף רקעים דמיוניים לחלוטין שנוצרים באמצעות מבחר הפילטרים ומברשות הציור.

בשלב הסופי לאחר שהתמונות מוכנות, מעוצב האלבום עצמו ניתן לעצב מסגרות אסתטיות לתמונות, להוסיף כיתובים מלווים לדפי האלבום, וכן לעצב את דף השער. את התוצר הסופי ניתן לייצא באמצעות אחד מן הפורמטים הרבים בהם תומכת פוטושופ ולמסור אותו לבית הדפוס, שם יודפס אלבום התמונות כספר של ממש.

 

    Scroll to top caret