עיצוב אתרים באמצעות תכנת פוטושופ

תכנת פוטושופ, שכל מעצב מכיר, קיימת זה למעלה מעשרים שנה. בשוק רווי תכנות גרפיות המתחלפות ומשתכללות חדשות לבקרים, ממשיכה תכנה זו להיות כלי עבודה עיקרי עבור המעצב. ואם עד לפני כעשור שימשה התכנה בעיקר מעצבי דפוס וצלמים, הרי שכיום הפכה לשחקן מרכזי גם בעיצוב אתרים לאינטרנט. מעצבים גרפיים שהתרגלו לעבוד

תכנת פוטושופ, שכל מעצב מכיר, קיימת זה למעלה מעשרים שנה. בשוק רווי תכנות גרפיות המתחלפות ומשתכללות חדשות לבקרים, ממשיכה תכנה זו להיות כלי עבודה עיקרי עבור המעצב. ואם עד לפני כעשור שימשה התכנה בעיקר מעצבי דפוס וצלמים, הרי שכיום הפכה לשחקן מרכזי גם בעיצוב אתרים לאינטרנט.

מעצבים גרפיים שהתרגלו לעבוד על עיצוב שבסופו של דבר מודפס על נייר, אולי יתקשו להסתגל לאפשרויות החדשות שמספקת תכנת פוטושופ בגלגולה העדכני. אך עקרונות אלו ניתנים ללימוד במסגרת קורסים שונים, המעבירים את רזי העבודה על התכנה לצורך עיצוב אתרים, עבור מעצבים ותיקים ומתחילים כאחד.

עיצוב אתרים בפוטושופ

תכנת פוטושופ: תהליך עיצוב קל ומהיר

כאשר מעצבים אתר אינטרנט יש צורך לקבוע לא רק את המראה של כל דפי האתר, אלא גם את כל אפשרויות העיצוב השונות הנובעות מן הניווט בו. לדוגמא, על המעצב להחליט כיצד ייראו מעבר עכבר ("רול אובר") על גבי כפתורים שונים באתר, והקלקה עליהם. העבודה בשכבות (layers) עליה מתבססת תוכנת פוטושופ מקלה מאוד על ביצוע משימה זו.

פוטושופ מקלה מאוד על תהליך העיצוב של האתר. כך, עיצוב הסקיצות הראשונות והעבודה עליהן מול הלקוח מתבצעים בקלות ובזריזות, כאשר שכבות חדשות "מכסות" על חלקים שדורשים תיקון. במידה ויש צורך לחזור לגרסאות קודמות – פשוט חושפים את השכבה הקודמת במקום זו החדשה, ושולחים ללקוח לאישור.

איך זה עובד?

בניית אתר מתבצעת בפועל באמצעות שימוש בשפת תכנות כלשהי (דוגמת HTML), הממקמת את כל הטקסט והאלמנטים הגרפיים זה לצד זה לפי סדר מסוים. לכן, משהסתיימה קביעת העיצוב עבור האתר, יש "לחתוך" באמצעות כלי הסכין של תכנת פוטושופ את כל החלקים הגרפיים השונים המרכיבים כל דף.

לאחר החיתוך, צריך המעצב לשמור כל חלק בפורמט המתאים לו לפי אופיו ומיקומו באתר. בגרסאות החדשות של התכנה הדבר הפך לפשוט ביותר, כאשר השמירה מתבצעת בחלון נפרד בו מופיעות אפשרויות נרחבות של פורמטים לשמירת תמונה המתאימים לאינטרנט, כולל האפשרות לשלוט במשתני איכות פרטניים. לסיום יש להעביר את כל החלקים לבונה האתר, ולחכות שהעיצוב שלכם יושלם לכדי אתר פועל.

 

    Scroll to top caret