אופניים חשמליים -איך זה עובד

הטרנד החדש שהחל לשטוף את שבילי ישראל בהחלט נראה מבטיח, אך חוסר ידע בסיסי מסביב מה כל המהומה עלולה להביא להטעיה של הציבור ולפערים בין המציאות לבדיה. אם כך, המאמר הבא מביא את מה שצריך לעשות לפני כל קניה, אך אף פעם אין באמת כוח לעשות – תחקיר וסקר שוק.

הטרנד החדש שהחל לשטוף את שבילי ישראל בהחלט נראה מבטיח, אך חוסר ידע בסיסי מסביב מה כל המהומה עלולה להביא להטעיה של הציבור ולפערים בין המציאות לבדיה. אם כך, המאמר הבא מביא את מה שצריך לעשות לפני כל קניה, אך אף פעם אין באמת כוח לעשות – תחקיר וסקר שוק. אופניים חשמליים היברידיים (שמונעים בשילוב של אנרגיה מכאנית וידנית יחדיו) מדגם  GMהם האופציה הנפוצה לבחירת אופניים חשמליים לרכיבה בעיר ועל הכביש. מה שמבדיל אותו מאופניים רגילים הוא התקנה של מנוע חשמלי שמחליף את הצורך לעשות מאמץ ולפדל או מסייע בתהליך הפידול עם העצה חשמלית קלה.

אופניים חשמליים

הרכיבה על אופניים חשמליים מצריכה תהליך חשמלי אומנם אך מאוד פשוט. הפעלת המנוע מתבצעת על ידי סיבוב המצערת, שמותקנת על כידון האופניים, עוצמת ההנעה נקבעת בהתאם למידת הסיבוב של המצערת. לשאלה הנפוצה: האם הפדלים נעים בעת הפעלת המנוע – התשובה היא בפירוש לא, וכן ניתן להניח עליהם רגליים בשלווה. לגבי השימוש בפדלים בעת שהמנוע מונע – אחד היתרונות ברכיבה על אופניים חשמליים הוא היכולת פדל את האופניים וכך לשלב הנעה חשמלית עם אנרגיה ידנית דרך פידול האופניים, ולחסוך באנרגיות של הגוף עם השקעת פחות מאמץ מפידול אופניים רגילות או לחילופין רכיבה פיזית בלבד ללא שימוש במנוע או רכיבה נטולת מאמץ שנשענת על עוצמת המנוע בלבד. לכן, השימוש בפדלים של האופניים נתון לשיקול הרוכב בלבד ולרצונו באותה עת.

על פניו נדמה כי כל הכלים החשמליים הן הי נוח, אך האמת היא שכל ערכת חשמל וכל סוג של אופניים מהווים מערכת יתרונות אחרת. אם הנך בעל מידות גדולות יחסית או מחפש כלי תחבורה לערים כמו חיפה או ירושלים עם עליות תלולות וארוכות יחסית, חשוב שתוודא כי האופניים אותן אתה רוכש בעלות מנוע חזק שלא יהיה מסוגל רק לעלות את העליות אך גם להאיץ בהן, כמו כן גם וידוא שמערכת הגיר של האופניים הנה כפולה כך שתוכל לסייע בעת עליות ביעילות רבה.

שאלה מאוד נפוצה היא למה להעדיף אופניים חשמליים על פני קורקינט או  כלי חשמלי, קטן, שקט וירוק אחר שנמצא בשוק. התשובה לכך טמונה ביתרונותיהם של האופניים על פני כלי תחבורה חשמליים אחרים. במקרה של אופניים חשמליים, קיימות שתי מערכות הפעלה, החשמלית והידנית, כך שבמקרה והמערכת החשמלית מאיזושהי סיבה קורסת, ניתן בקלות לעבור להפעלת האופניים בשיטה המסורתית והטובה של פידול מבלי להיתקע, כמו שיכול מאוד לקרות עם כלי תחבורה חשמלי אחר.

כדי לנצל אופניים מתקפלים באופן האופטימאלי על הרוכב להעביר את הילוכי האופניים למצב של ראשון בעת הנעת המנוע או כשהוא נתקל בעליות, ולהילוך שני לנסיעה מישורית יותר, כשתווי הדרך מצריך פחות הפעלה של מנוע האופניים יש להוריד בהדרגה את הכוח המופק מהמנוע, כלומר להעלות את ההילוכים בהתאם לתוואי הדרך. נכון, ממש כמו במכונית.

בניגוד לכלי תחבורה המונעים על ידי דלק, האופניים החשמליים מצריכות טעינה חשמלית של הסוללה, עלות הנמדדת בשלושה שקלים לטעינה, אשר נעשית כל כחמש שעות או כל כ-25 ק"מ של נסיעה. מי שנהנה מרכיבה חשמלית לא זקוק לרישיון נהיגה, לא לעריכת טסט תקופתי, המחיר היחסית נמוך של האופניים והאחריות שניתנת עליהן למשך תקופה מסוימת על ידי היצרן, לא מחייבים עשיית ביטוח, ולא מצריך תשלום על חניה בעיר. מה שחוסך לרוכש האופניים החשמליים אלפי שקלים בשנה.

    Scroll to top caret