איך לכתוב מאמרים לאתרי אינטרנט?

האינטרנט הוא מקור טוב לחיפוש מידע. בכל האתרים מוצג תוכן אשר מספק לגולש מידע כלשהו. עולה שאלה – איך לכתוב לאתרי אינטרנט? מאמר המוצג באינטרנט הוא לא כמו מאמר שניתן למצוא בעיתון. עליון להיות בעל מאפיינים שונים אשר ימשכו את תשומת ליבו של הגולש בין אלפי האתרים השונים המוצגים באינטרנט.

האינטרנט הוא מקור טוב לחיפוש מידע. בכל האתרים מוצג תוכן אשר מספק לגולש מידע כלשהו. עולה שאלה – איך לכתוב לאתרי אינטרנט? מאמר המוצג באינטרנט הוא לא כמו מאמר שניתן למצוא בעיתון. עליון להיות בעל מאפיינים שונים אשר ימשכו את תשומת ליבו של הגולש בין אלפי האתרים השונים המוצגים באינטרנט. קיבצנו מספר טיפים אשר יעזרו לכם לכתוב מאמר שכזה בצורה טובה.

לכתוב לאתרי אינטרנט

1. לכתוב לאתרי אינטרנט: דע מיהם הקוראים

לפני שמתחילים לכתוב לאתרי אינטרנט, חשוב לוודא מיהם אותם גולשים אשר יקראו את המאמר הזה. חשוב להפנות את המאמר לגולשים ספציפיים ולדבר אליהם "בגובה העיניים". לאחר שבודקים מה מעניין את הגולשים, ניתן לכתוב מאמר אשר יסב את תשומת ליבם לאתר הספציפי שלכם.

2. שמור על מבנה

חשוב לשמור על מבנה טכני של המאמר. רצוי לבנות מאמר מפסקאות כאשר כל פסקה מתייחסת לנושא ספציפי ומתקשרת לפסקה הקודמת. כאשר הגולשים נתקלים במאמר המורכב מפסקה אחת ארוכה, הם מאבדים ריכוז במהלך הקריאה והכותב מפספס את המטרה בכתיבת המאמר. בנוסף, יש לשמור על מספר מילים קבוע. אין לכתוב מאמרים ארוכים מידי כי הקורא יתעצל לקרוא אותם. כאשר המאמר אינפורמטיבי וקצר הוא מקדם את המטרה שלשמה נכתב המאמר. מעבר לכך, יש לשים לב לצבע הטקסט ולגודלו על מנת למשוך את תשומת לב הקוראים.

3. לכתוב לאתרי אינטרנט: כתוב תוכן מקורי

כאשר כותבים מאמר חשוב לשים לב שהתוכן הנכתב במאמר הוא מקורי ושאין עוד מאמר עם תוכן דומה באינטרנט. כיום ניתן למצוא הרבה מאמרים באינטרנט בנושאים שונים. אולם, קיימת חשיבות רבה לכתיבת חומר מקורי ולהימנע מההעתקה, בכדי לשמור על זכויות יוצרים. בנוסף, כאשר האתר מציג חומר מקורי וחדשני, הוא מושך אליו גולשים רבים אשר מתעניינים באותו תוכן. במידה והמאמר הוא על תוכן שכבר נכתבו מאמרים רבים לגביו, האפשרות שהגולשים יגיעו לקרוא דווקא את המאמר שכתבתם מצטמצמת.

4. השתמש בתמונות

גולשים רבים אינם קוראים את המאמרים המוצגים באינטרנט. הם למעשה "קופצים" בין האתרים וקוראים את המאמרים אשר בהם מוצגות תמונות ש"תפסו" את תשומת ליבם. החשש הגדול של הקוראים הוא מטקסט משעמם. הם אינם מעוניינים לקרוא טקסטים ארוכים וחסרי צבע ועל כן, קיימת חשיבות רבה לשימוש בתמונות צבעוניות בין הפסקאות השונות אשר גורמות לקורא להפסיק לקרוא את הכתבה לכמה שניות ולהתבונן בתמונה. אתנחתא זו גורמת לקורא להישאר ערני במהלך קריאת המאמר ומעבירה לו את התוכן בצורה טובה יותר.

5. לכתוב לאתרי אינטרנט: שים לב לשגיאות כתיב

מאחר וגולשים רבים מנהלים היום בלוג, קיימת חשיבות רבה לכך שהמאמרים יכתבו ללא שגיאות כתיב. ניתן למצוא היום המון מאמרים שנכתבו על ידי גולשים רבים אשר אינם בקיאים בשימושים השונים של השפה ובהטיות נכונות של המילים. על כן, חשוב לבדוק את תוכן המאמר ולוודא כי לא קיימות שגיאות כתיב אשר יקשו על הקורא בקריאת המאמר.

6. היה מוכן לקבל ביקורת

לאחר כתיבת המאמר, כותב נקשר למאמר שכתב ומתגאה בו. אולם, יש לזכור כי קיימים אנשים רבים בעולם אשר מחזיקים בדעות שונות ורבים מהם מגיבים למאמרים. יתכן ולאחר כתיבת המאמר יגלה הכותב כי בלוגר כתב תגובה לא נעימה לקריאה בתחתית המאמר. חשוב לזכור כי כל אדם זכאי להחזיק בדעותיו שלו ואין להיפגע מדברים הנכתבים כנגד כותבי המאמרים. בעצם כתיבת המאמר כותב המאמר חושף את עצמו לביקורת מצד הקוראים. עליו להיות מוכן לקבל ביקורת שלילית ככל שתהיה.

בעולם האינטרנט של היום גולשים רבים כותבים מאמרים לאינטרנט. חשוב לזכור כי לכתיבה אינטרנטית יש כללים שונים מכתיבה לעיתון, לדוגמא. על כותב המאמרים להקפיד בשמירה על כללים אלו על מנת שהתוכן שכתב יקודם במנועי החיפוש השונים.

    Scroll to top caret