יתרונות דק מול קרמיקה

כיום אנשים רבים בוחרים להשקיע גם בחצר ובגינת הבית שלהם ולא להסתפק רק בעיצוב פנים מוקפד ומקצועי. בישראל, שבה במרבית ימות השנה ניתן לשבת גם בחוץ, אנשים רבים נהנים לשבת ולבלות בחצר ביתם ואף לאכול שם ולארח חברים ובני משפחה. אם בעבר רוב האנשים היו נוהגים לטפח מדשאות ירוקות ורחבות

כיום אנשים רבים בוחרים להשקיע גם בחצר ובגינת הבית שלהם ולא להסתפק רק בעיצוב פנים מוקפד ומקצועי. בישראל, שבה במרבית ימות השנה ניתן לשבת גם בחוץ, אנשים רבים נהנים לשבת ולבלות בחצר ביתם ואף לאכול שם ולארח חברים ובני משפחה. אם בעבר רוב האנשים היו נוהגים לטפח מדשאות ירוקות ורחבות מימדים, פרחים וצמחייה רבה, הרי שכיום עם מצב המים הקשה, התחום משתנה. אנשים רבים מעוניינים בחיפוי כלשהו לחצר, ריצוף מסוג כלשהו ויצירת פינת אכילה או בילוי על משטח ישר ונוח לשימוש. כמו כן, יצירת פינה שכזאת מובילה למראה נעים ויוקרתי שאנשים רבים מחפשים ואוהבים, כמו הדק. אך ישנה עדיין מלחמה בדק מול קרמיקה ליצרית הפינה.

כאשר ניגשים לבחירת החומר שממנו ירוצף אותו שטח חוץ, מגלים שישנן אפשרויות רבות. כיום ניתן לבנות דק, לרצף בקרמיקה מסוגים שונים של אריחים, להשתמש באבנים, במשטחי בטון ואף במשטחי גומי שניתן לראות בעיקר בגינות משחק לילדים אך גם בבתים פרטיים בשנים האחרונות.

דק מול קרמיקה
אם אתם שוקלים בניית דק, דעו שיש לו יתרונות רבים על פני שימוש בקרמיקה. הדקים של היום הם עמידים וחזקים מאוד, כך שניתן בהחלט לבנות אותם מסביב לבריכה למשל. כמו כן, העץ הוא חומר חמים ונעים, כך שאם יש לכם ילדים שמיועדים לשחק על המשטח, בחירת דק עץ היא בחירה טובה. אם למשל תבחרו בחיפוי רצפות קרמיקה או במשטח בטון, ילד שייפול או ימעד על המשטח עלול להיפגע ולהיפצע ואילו על משטח דק עץ הפגיעה תהיה קלה הרבה יותר וייתכן שלא תהיה פגיעה כלל.

ניתן לשקול שילוב של כמה חומרים לריצוף וחיפוי שטחי חוץ בהתאם לצרכים השונים של הפינות שאתם יוצרים, אך דק עץ יכול במרבית המקרים לענות על כל הצרכים שלכם. ניתן גם לבנות כמה דקים, או דקים שונים בעיצוב שונה כגון עיצוב של קורות בעוביים שונים למשל, או צורת הנחת קורות מיוחדת באזור אחד, כדי ליצור מראה נפרד אך גם אחיד בסגנון ברחבי החצר כולה.

יש אנשים שבוחרים בריצוף חיצוני שתואם את הריצוף הפנימי של הבית וכך אם הבית שלכם מרוצף ברצפות ייתכן שתשקלו ריצוף דומה גם בחוץ, אך חשוב לזכור שיש צורך בהפרדה מסוימת בין אזורי הפנים של הבית לבין אזורי החוץ. בסופו של דבר, פנים הבית הוא משהו אחד והחלק החיצוני שלו הוא דבר אחר. ניתן ליצור המשכיות של עיצוב הבית על ידי שימוש באביזרים שונים ולאו דווקא על ידי ריצוף דומה.

כיום הדקים מהם ניתן לחפות הם דקים חזקים ועמידים מאוד, בניגוד לתדמית שהייתה להם בעבר. דק איכותי ומקצועי שבנוי בצורה טובה על ידי אדם בעל ניסיון, יכול להחזיק מעמד למשך תקופה ארוכה של שנים רבות ולהוות מוקד נהדר לבילוי, משחק ואירוח. הדקים הרבים מהם ניתן לבחור כוללים דקים עשויים עץ אורן, שהוא עץ רך וקל לעיבוד, דקים עשויים עץ איפאה, שהוא עץ חזק ועמיד מאוד שיבטיח לכם עמידות לאורך שנים וסוגי דקים רבים אחרים. הכול נתון לבחירתכם האישית על פי ההעדפה האישית שלכם והסגנון העיצובי שתרצו.

    Scroll to top caret