שיווק במדיה חברתית- למה כדאי?

מהפכת המדיה החברתית של האינטרנט הביאה עימה שינויים רבים בתחום הפרסום, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים כבר לא צריכים להיתלות בפרסום עצמם או מוצר שהם מייצרים בחברות פרסום, אלא יכולים לעשות זאת גם בעצמם ללא השקעה כספית מיותרת. הדור השני של עולם האינטרנט, הווב 2.0 מאפשר לחזק את המותג של

מהפכת המדיה החברתית של האינטרנט הביאה עימה שינויים רבים בתחום הפרסום, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים כבר לא צריכים להיתלות בפרסום עצמם או מוצר שהם מייצרים בחברות פרסום, אלא יכולים לעשות זאת גם בעצמם ללא השקעה כספית מיותרת. הדור השני של עולם האינטרנט, הווב 2.0 מאפשר לחזק את המותג של איש העסקים, שיווק במדיה החברתית מאפשר להפיץ רעיון מקורי בתחומו של הכותב ולקדם את העסק שלו, וזאת בשורת פורמטים שונים של מדיות חברתיות, ביניהן, הפייסבוק, טוויטר, בלוגים ועוד.

שיווק במדיה החברתית

בלוג – סוג של מדיה חברתית המאפשרת לכל גולש לכתוב את שעל ליבו ולגולשים אחרים להגיב על כך. הבלוג הוא פורמט שמזכיר מעט יומן אישי, בניגוד לאמצעי מדיה חברתית אחרים, הבלוג נבנה על מנת לתת במה לכתיבה יוצרת, כתיבה חדשותית, או כתיבה עסקית מפורטת וארוכה, כזו שתמשוך אליה קהל קוראים.

למעשה הבלוג מזכיר את פורמט העיתונים עם שני הבדלים מרכזיים, האחד הוא שבעיתון מעל ראשו של הכותב ניצב עורך ומפקח, והשני הוא שלכותב העיתון ניתן אומנם להגיב, אך הקשר שנוצר בין העיתונאי לצרכן העיתון הוא מינורי לעומת הקשר הכמעט ישיר אותו הבלוג מאפשר, בין כותב הבלוג לבין קוראיו. אופייה של המדיה החברתית מאפשר לכל אחד להיות כותב, בין אם זה ילד מוכשר שהעביר את כתביו מהמגירה לעיני העולם, ובין אם זה עורך דין שמבקש לקדם את משרדו ולהרחיב את קהל לקוחותיו באמצעות התקשרות ישירה עם קהל לקוחות פוטנציאלי.

אז איך זה עובד? כדי לשווק עסק או מוצר כלשהו בבלוג צריך לדעת איך לכתוב, ומעניין. מהירות פתיחת וסגירת חלונות המדיה לא מאפשרת לכותב לחסוך בכתיבה קולחת, עניינית ומעניינת. לכן, אם הנך מבקש לקדם את העסק או המותג שלך באמצעות הבלוג עומדות בפניך שתי אפשרויות, האחת היא לדעת כיצד לעשות זאת והשנייה היא לתת למישהו אחר שיודע.

כיום חברות שונות משתמשות בבלוגים מצליחים ופופולאריים על מנת לקדם אירוע שהם מפיקים או מוצר שמבקשים לשווק, כך למשל בלוגרים רבים מתפרנסים (כעבודה מהצד קרוב לוודאי) מכתיבה על אירוע מסוים שנכחו בו או על מוצר מסוים אותו כביכול רכשו כאמצעי פרסום. כך הבלוג הפך בשנים האחרונות לבמה פרסומית נוספת, בין אם מוסווית ובין אם גלויה, כדי לפמפם במוחות הקוראים את שם המוצר או עסק שמבקשים לפרסם או באמצעות העברת ביקורת טובה עליו.

טוויטר – הטוויטר הוא פורמט נוסף שעובד פחות על מלל והגות ויותר על הזרמת מידע שוטף ותמציתי. חברה מסוימת שפונה לקהל יעד שנמצא בפוטנציאל להתעניין במוצר אותו הוא משווקת או בשירות אותו היא מציאה, יוצרת קהל חברים בתוך המדיה החברתית ודרכה היא מעדכנת את קהל החברים שעם הזמן רק הולך וגדל, ככל שמשך החשיפה של החברה או העסק במדיה החברתית הוא ארוך יותר. עדכון שוטף של המוצר, כמו מבצעים חדשים, אירועי השקה, משחקים ופעילויות שהעסק מקדם סביב המותג – הכול מעודכן על ידי הטוויטר בפרופיל האישי של כל חבר.

פרסום במדיה החברתית מאפשר טפטוף המותג, בין אם זה בתת המודע ובין אם במודע של קהל הצרכנים. המדיה החברתית מאפשרת פרסום לקהל ספציפי שעשוי להתעניין בו ולא להציף את כל מי שזמין, וכך להגדיל את הסיכוי של שיווק המותג גם להצליח.

    Scroll to top caret