בתי עסק המשתמשים בתוכנת פוטושופ

תוכנת פוטושופ היא התוכנה העיקרית כיום לעיבוד גרפי, והיא נמצאת בכל בית עסק שיש לו איזושהי נגיעה לתחום. לאחר שבשני העשורים האחרונים ביססה את מעמדה בתחום העיצוב הדו מימדי, נוספו לה בשנים האחרונות גם כלים לעיצוב תלת מימד. שינוי זה הכניס את התוכנה אף ליותר בתי עסק, וביסס עוד יותר

תוכנת פוטושופ היא התוכנה העיקרית כיום לעיבוד גרפי, והיא נמצאת בכל בית עסק שיש לו איזושהי נגיעה לתחום. לאחר שבשני העשורים האחרונים ביססה את מעמדה בתחום העיצוב הדו מימדי, נוספו לה בשנים האחרונות גם כלים לעיצוב תלת מימד. שינוי זה הכניס את התוכנה אף ליותר בתי עסק, וביסס עוד יותר את מעמדה בשוק.

התוכנה מורכבת מלוח עבודה, אליו טוענים תמונות מצולמות או סרוקות, אם כי התוכנה מאפשרת גם ליצור תמונות על לוח העבודה עצמו. המשתמש יכול לטפל בכל היבט אפשרי בתמונות באמצעות סרגל כלים מפורט ושורה ארוכה של תפריטים. ייחודה של התוכנה הוא שיש בה לצד כלים פשוטים למשתמש הרגיל גם כלים שנועדו למקצוענים בענף הגרפיקה.

תוכנת פוטושופ: טווח של אפשרויות עיבוד תמונה

קהל היעד המקורי של תוכנת הפוטושופ היה ונשאר אנשים העוסקים בצילום. צלמי חתונות ואירועים, צלמי עיתונות וצלמי אופנה, כולם תלויים לפרנסתם באפשרויות שמציעה התוכנה. החל משינויים קלים של כהות ובהירות, ועד ל"ניתוחים קוסמטיים" המעלימים קמטים ופגמים בעור, פוטושופ היא הכלי המרכזי עבור צלמים.

יכולות עיבוד התמונה הרבות של תוכנת פוטושופ הופכים אותה לתוכנה אידיאלית גם עבור כל בית עסק העושה שימוש בהדמיות. אדריכלים, מעצבים תעשייתיים, יזמי פרוייקטים ועוד, כולם משתמשים באפקטים המובנים של התוכנה כדי ליצור דימויים של מוצרים ומקומות שעדיין לא קיימים, כדי להציגם ללקוח או למממן פוטנציאלי.

פוטושופ

מעולם הדפוס ועד לרשת האינטרנט

פוטושופ אינה רק כלי עוצמתי לעיבוד צילומים, אלא גם לאלמנטים גרפיים נוספים, כגון טיפוגרפיה (העיסוק בצורת האותיות, גודלן וכד’), קומפוזיציה (ארגון התמונות והטקסטים על גבי הדף או המסך) ועוד. לכן זוהי התוכנה השכיחה ביותר במשרדי פרסום ובכל סטודיו המייצר חומרים שיווקיים, החל מכרטיסי ביקור ועד לפרסומות על שלטי חוצות.

לסיום, לא רק תוצרים מודפסים מתבססים על עיצוב בפוטושופ, אלא גם אתרי אינטרנט. פוטושופ מכילה אגף שלם של כלים המיועד לעיצוב לאינטרנט. כלים אלו מקלים, למשל, על עבודת החיתוך האופיינית לבניית אתרים, בה יש צורך "לגזור" את המרכיבים השונים שעל גבי המסך כדי להתאימם לדרישות הדפדפנים השונים.

סולו לימודי גרפיקה ועיצוב

    Scroll to top caret