כל מה שרציתם לדעת על דק- שאלות נפוצות ותשובות שימושיות

אז מה זה בעצם דק? דק (מדרך) הוא משטח – עשוי עץ או מחומר סינטטי – שמונח על רצפה או על תשתית מסוימת המתאימה לו, ובעצם מהווה רצפה – רכה למגע, יפה לעין ומשרה על החלל קסם ייחודי. איפה מתקינים דק? במרפסות חיצוניות, בגינות, סביב בריכת השחייה, כחלק ממתחם ג’קוזי,

אז מה זה בעצם דק?

דק (מדרך) הוא משטח – עשוי עץ או מחומר סינטטי – שמונח על רצפה או על תשתית מסוימת המתאימה לו, ובעצם מהווה רצפה – רכה למגע, יפה לעין ומשרה על החלל קסם ייחודי.

איפה מתקינים דק?

במרפסות חיצוניות, בגינות, סביב בריכת השחייה, כחלק ממתחם ג’קוזי, בשטחים ציבוריים, בבתי מלון, בגני אירועים, בבתי קפה, במסעדות, בבתי עסק – בכל מקום שבו בעל הבית חפץ במראה יוקרתי להפליא ובה בעת טבעי ולא מתאמץ.

דק

מאיזה חומר עשויים הדקים?

ישנם דקים הבנויים מעץ וישנם דקים העשויים מחומרים סינטטיים. מה עדיף? אין תשובה חד-משמעית. לדקים סינטטיים מראה אחיד, מצד אחד חף מפגמים אך מצד שני חסר בו את הגיוון והחיוּת שיש בדק עץ. דקים סינטטיים דורשים פחות תחזוקה אך בדרך כלל הם גם יותר יקרים.

מאיזה חומר עשוי דק סינטטי?

דק סינטטי עשוי מתערובת של סיבי עץ ופולימרים שונים. הטכנולוגיות המתקדמות והאפשרויות החדשות שטמונות בחומרים החדישים מעניקות לו חוסן, עמידות ומראה כמעט כמו של עץ – אבל בסופו של דבר רק לדק עץ אמיתי יש מראה של עץ אמיתי.

מאיזה עצים מייצרים דק עץ?

עצים רבים משמשים לייצור דקים, ובהם האורן, האיפאה, האורן האמריקאי, הארז, הזאפאן, הקומארו, האירוקו, הטיק הבורמזי, הבמבוק והטיק האינדונזי.

איך יודעים באיזה עץ לבחור?

ישנם עצים רכים יותר ויש כאלה קשים יותר (צפיפות הסיביות שלהם גבוהה יותר). בנוסף, לכל עץ גוון משלו, מרקם שונה, עמידות שונה למים או לחות, תגובה שונה לחום או קור, ועמידות אחרת למזיקים. חשוב להתאים את סוג העץ לשימוש של הדק, למיקום שלו בנכס, ולאזור הגיאוגרפי שבו ממוקם הנכס.

מה עדיף, להניח את הקורות לאורך או לרוחב?

כשמדובר בדק עץ גדול, בדרך כלל נהוג להניח את קורות העץ לרוחב. הנחה לאורך יוצרת ברוב המקרים מראה אסתטי יותר. בכל מקרה, טעמו של בעל הבית (או העסק) הוא השיקול העיקרי בצורת הנחת הקורות ובצורתו הסופית שלו. כדאי גם לזכור שמקוריות היא תמיד אופציה מבורכת, ומבטיחה משהו שאין לאף אחד אחר.

אפשר להתקין לבד?

כן, אבל ישנם סוגי דקים נוחים וקלים יותר להרכבה, וכאלה הדורשים מיומנות גבוהה כך שמוטב להיעזר באיש מקצוע איכותי.

מה צריך לעשות כדי לשמור על הדקים שלא יתבלו?

אחת לחצי שנה או שנה, תלוי בסוג, יש לנקותו ביסודיות. בנוסף, יש לבצע בתדירות קבועה שיוף, ליטוש ומשיחה בשמן עץ בהתאם לסוג העץ. פעולות אלה יחדשו את המראה של הדק, ויספקו לו הגנה מפני הקרינה של השמש ומפני מזיקים שונים. כמובן שגם לשם פעולות התחזוקה כדאי להזמין איש מקצוע מנוסה ורציני, עדיף זה שהתקין אותו מלכתחילה.

    Scroll to top caret