מדיה חברתית- כבר העולם של כולנו

האם שמתם לב בזמן האחרון שחשבון הטלפון או הסלולארי שלכם ושל ילדכם נמוך יותר משנים קודמות? לא, זה ממש לא אומר שנהייתם חסכוניים יותר ובטח שגם לא הילדה בת ה-15 שלכם, העניין הוא המדיה החברתית. פייסבוק, טוויטר, פורומים וYouTube-. כל רשת חברתית, בדרכה שלה שינתה את פני דרך ההתקשרות שלנו

האם שמתם לב בזמן האחרון שחשבון הטלפון או הסלולארי שלכם ושל ילדכם נמוך יותר משנים קודמות? לא, זה ממש לא אומר שנהייתם חסכוניים יותר ובטח שגם לא הילדה בת ה-15 שלכם, העניין הוא המדיה החברתית. פייסבוק, טוויטר, פורומים וYouTube-. כל רשת חברתית, בדרכה שלה שינתה את פני דרך ההתקשרות שלנו עם העולם.

במידה ואתה מעוניין לדעת דבר מה חדש, כבר לא תתקשר למוקד רלוונטי או לחבר מבין דבר, אלא תפרסם או תחפש שאלה הנוגעת לעניינך בפורום הרלוונטי וכנראה שגם 99.9 אחוז, שתמצא לכך יותר מתשובה אחת, והכוונה היא לכל שאלה שהיא. אז לא, אתה לא יכול לנשום לרוחה לחלוטין, כי שיחות הסרק של ילדיך המתבגרים לא חלפו מין העולם אלא פשוט עברו טרנספורמציה, לפחות בחלקה, ממכשיר הטלפון לרשת החברתית, וכנראה גם שהיא נקראת פייסבוק.

מדיה חברתית

מכירים את השאלה הטלפונית: "מה אתה עושה?", המדיות החברתיות גרמו לכך שהשאלה הזו נהייתה מיותרת. סוג אחד של מדיה חברתית הוא הטוויטר אשר מורכב מבלוגים קטנים של חברים לפרופיל, כשכל חבר מזין את מה שהוא עושה באותו רגע, מה שהוא חושב או איזושהי הודעה שהוא רוצה לשתף את חבריו כולם. כמו כן הטוויטר מאפשר הזנת פרטים בפרופיל של כל חבר במדיה, כמו למשל אם הוא אוהב לשחק כדורסל או צופה הדוק של סיינפלד.

תודות לטוויטר חיינו החברתיים הפכו להיות מעודכנים באופן שוטף, בכל הנוגע למה שקורה עם הסובבים אותנו בכל רגע. הדרך לקבל עדכונים שוטפים של חברים היא, לאחר אישורם כחברים בטוויטר, בחירה באופציה של "follow" על החבר, וכך לקבלת עדכונים שוטפים על אותו אדם, והודעות שהם מזינים שנשלחות אוטומאטית לפרופיל האישי שלך.

הגאווה הישראלית בתחום הרשתות החברתיות היא "מקושרים", רשת חברתית ישראלית בעלת פורמט קצת אחר מהפייסבוק שהצליחה לסחוף אחריה כ-1.2 מיליון חברים. "מקושרים" היא מדיה חברתית שנוסדה בשנת 2004, ובדומה לפייסבוק, עם רשימת חברים שניתן להגדיל או להקטין ככל העולה על הרוח. המדיה החברתית הישראלית מאפשרת הקמה של קהילות בה מתבצעות שיחות על נושאים משותפים, הזמנות לאירועים, העלאות של סרטונים, תמונות ולינקים שונים, וכן פרסום של כתבים, בין אם זה רשימות מיומן אישי, ביקורת על אירוע מסוים או כתבה. על כתבים אלו שאר המקושרים יכולים להגיב ולהביע את דעתם.

מדיה חברתית נוספת היא ה-YouTube, מדיה חברתית שנוסדה בשנת 2005. כאן הסיפור הוא קצת אחר, כל סרטון, מצגת או שיר שרק עולה בדעתכם ניתן לפרסם (כל עוד הוא לא גובל בפרובוקציה מינית ואז זה קצת בעייתי) ולחשוף לעולם כולו ולאחותו גם.

הYouTube הפך להיות עם השנים לא  רק מקום להעלאת זיכרונות עם חברים או שירים אהובים, אלא התפתח למקום בו יוצרים צעירים משלל התחומים, מוזיקה וקולנוע למשל, מנצלים את הבמה כקרש קפיצה לתחום שלהם. תוכניות וסדרות טלוויזיה מעלות קטעים מפרקים ששודרו על מנת לעורר את סקרנותם של גולשים על מנת להיגרר לאתר המקורי של החברה המסחרית או של הערוץ ולצפות בפרק המלא.  כמו גם, כל יוצר סרטי קולנוע שמכבד את עצמו, אשר דואג להזין את המדיה החברתית בטריילר של סרטו החדש על מנת למשוך גולשים אל קופות הקולנוע.

    Scroll to top caret