דק איפאה מול דק אורן

דקים הפכו בשנים האחרונות לנפוצים מאוד, ואנשים רבים שניצבים בפנים עיצוב החצר או הגינה שלהם, שוקלים פעמים רבות לבנות דק עץ שיוצב בחצרם, ויהיה פינה ומשטח שבהם ניתן להציב שולחן וריהוט אחר, לבלות, לשחק ולארח. כאשר ניגשים לחפש דק, נמצא שהתחום רחב ומלא בסוגים שונים של דקים שניתן להזמין. שני

דקים הפכו בשנים האחרונות לנפוצים מאוד, ואנשים רבים שניצבים בפנים עיצוב החצר או הגינה שלהם, שוקלים פעמים רבות לבנות דק עץ שיוצב בחצרם, ויהיה פינה ומשטח שבהם ניתן להציב שולחן וריהוט אחר, לבלות, לשחק ולארח. כאשר ניגשים לחפש דק, נמצא שהתחום רחב ומלא בסוגים שונים של דקים שניתן להזמין. שני הסוגים העיקריים של הדקים שנבנים בארץ הם דק עשוי עץ איפאה, ודק עשוי עץ אורן. לפניכם סקירה קצרה על שני הסוגים, כדי שתוכלו להגיע להחלטה מושכלת ככל האפשר.

דק איפאה

עץ האורן, הוא עץ זול ורך, ולכן קל לעצב אותו. המראה הטבעי שלו הוא בהיר מאוד, אך מכיוון שיש צורך במריחה של חומרים שונים עליו, הוא מקבל גוון ירקרק שעם החשיפה לשמש הופך לגוון חום- צהבהב. בעץ האורן נמצא עיניים- שמצד אחד מהוות אלמנט עיצובי שמזוהה מאוד עם האורן ומוביל למראה טבעי של עץ, אך יש אנשים שאינם מחבבים את המראה הזה. כמו כן, במקרים מסוימים העיניים יכולות להוביל לעיוות מסוים של הדק, או חלילה להתפרק מהקורה. בכל מקרה מומלץ לעבוד עם קורות איכותיות שמתאימות ספציפית לשימוש כקורות לבניית דק עץ.

את הדקים העשויים עץ אורן צריך לטפח ולטפל בהם טיפול שנתי, וכמו כן להעביר את הקורות טיפול לפני בניית הדק. צריך לחטא היטב את הקורות, למרות עליהם חומרים שדוחים מזיקים שונים שעלולים לאכול את העץ, ולהשתמש בחומרים שיגרמו לעץ להיות עמיד בפני פגעי רטיבות ושמש. כמו כן, פעם בשנה יש לטפל בדק טיפול שכולל ניקוי יסודי, שיוף ברמה כלשהי ומריחה חוזרת בשמנים וחומרים אחרים שיגבירו את עמידותו של הדק.

עץ האיפאה הוא שונה מאוד מעץ האורן. ראשית מחירו גבוה הרבה יותר. מדובר בעץ חזק שמגיע לארץ בעיקר מדרום אמריקה, שם הוא גדל בתנאים קשים של מזג האוויר, ולכן הוא נחשב לעץ שעמיד מאוד בפני פגעים מזג האוויר השונים. עץ איפאה הוא עץ חזק בעל צפיפות גבוהה מאוד, ולכן כשעובדים איתו יש צורך בשימוש בכלי עבודה מיוחדים. מקדחות רגילות, לדוגמה, לא יעמדו בחוזקו של העץ ולא יצליחו לקדוח בו חורים, ולכן משתמשים במקדחות מיוחדות שמיועדות לחומרים חזקים יותר מעץ רגיל. עץ האיפאה מגיע בגוונים שונים של חום – בין חום בהיר לחום כהה מאוד, ואין לו עיניים, כך שהעיצוב הוא שונה לחלוטין מזה של דק עשוי עץ אורן.

על דק איפאה אין צורך למרוח חומרים שונים, כיוון שהוא עצמו נחשב לעץ שדוחה מזיקים ועמיד בפני שמש, רטיבות ולחות. העץ עמיד וישנם דקים שיכולים להיות מוצבים במשך עשרות שנים. לפני שאתם ניגשים לבחירת העץ שממנו יהיה עשוי הדק שלכם, עליכם לחשוב על כמה דברים שיעזרו לכם לבחור בעץ שיתאים לכם ביותר.

התקציב הוא כמובן שיקול חשוב, אך נוסף עליו יש לחשוב על המראה החיצוני שאתם רוצים שיהיה לדק- יש כאלו שאוהבים את הצבע הבהיר העדין והכפרי של האורן, ואת העיניים ששזורות לאורכו, ויש שיעדיפו את המראה היוקרתי והכהה יותר של האיפאה. הכול תלוי בהעדפה האישית שלכם ובתקציב שאתם מייעדים לבנייתו של הדק.

    Scroll to top caret