מהפכת המדיה החברתית כבר כאן

400 מיליון חברים, זהו המספר המוערך של גולשים, שלוקחים חלק ברשת שמסתמנת להיות הרשת החברתית החזקה ביותר בעולם האינטרנט, פייסבוק. כל מה שמעניין אותנו מגיע אלינו ישירות לפרופיל, לתפישה הזו פייסבוק נעה מאז היווסדותה, כאתר שמביא לנו את המידע הכי חם ושהכי מעניין אותנו מבלי שנצטרף לשוטט ברשת כדי לחפש

400 מיליון חברים, זהו המספר המוערך של גולשים, שלוקחים חלק ברשת שמסתמנת להיות הרשת החברתית החזקה ביותר בעולם האינטרנט, פייסבוק. כל מה שמעניין אותנו מגיע אלינו ישירות לפרופיל, לתפישה הזו פייסבוק נעה מאז היווסדותה, כאתר שמביא לנו את המידע הכי חם ושהכי מעניין אותנו מבלי שנצטרף לשוטט ברשת כדי לחפש אותו.
אילו סרטים חדשים יצאו השבוע, ספר מומלץ חדש, קולקציית בגדים או השקת מועדון חדש – פייסבוק צועדת לעבר הסטאטוס של הדלת הראשית של האינטרנט, מהפכת המדיה החברתית כך שרוב הדברים שמעניינים אותנו מעודכנים יותר ויותר אוטומאטית אצלנו בפרופיל.

מדיה חברתית

פרט לשיחות עם החברים ומשפחה, עדכון לגבי אירועים קרבים או שיתוף תמונות עם חברים, אחת המטרות החשובות של האינטרנט בחיינו הוא המייל, בו אנחנו מתעדכנים באופן שוטף, בקרב חלקנו גם כל מספר דקות ביום, לכן יהיה זה רק הגיוני אם רשת הפייסבוק תבקש להניח את זרועותיה הארוכות גם על תחום הדואר.

מהפכת המדיה החברתית ממשיכה לתת את אותותיה, ולחדש כל הזמן את מלאי השירותים שלה. כמו כל דבר אחר בחיים, גם בעולם האינטרנט דבר גורר דבר, ולא יכול להיווצר מצב בו למישהו אחד יש שירות כזה שלא יועתק למקום אחר, וזאת כשכל צעד של המדיות החברתיות נעשה בכדי להישאר במשחק. כיום המאבק העיקרי הוא בין שתי ענקיות האינטרנט, פייסבוק וגוגל, שגם יכולות להתהדר בכינוי "אימפריות" ועדיין לשמור על צניעותן.

שני אתרי האינטרנט המצליחים יצרו את הגרסה האינטרנטית של האמרה הרומית "באתי, ראיתי, ניצחתי", וזאת באמצעות השתלטות מתמשכת על כל דבר שיכול לעניין את הגולש הממוצע, בין אם זה באפליקציות שונות לניהול שיחה, במה לפרסום, פורמט של משחקי און-ליין, או האפשרות לשלוח מייל.
המטרה של שתי אימפריות האינטרנט היא לאו דווקא לרכז בקרבה את כל מה שאנחנו אוהבים לעשות באינטרנט, אלא להיות הדלת הראשית לעולם הווירטואלי, כך למשל אם אתה מעוניין לבצע קנייה דרך האינטרנט תעשה זאת דרך אתר הפייסבוק שייהנה מתשלום עמלה נדיב בתמורה לכך שהקנייה נעשתה דרכה, או שגוגל הפכה להיות מנוע החיפוש דרכו מגיעים לכל מקום באינטרנט עד כדי כך שהיא הביאה  לעולם את המונח  האמריקני "Google it", בשל כך.

פרט למגוון האופציות שפייסבוק מספקת לנו כיום, תחזיות מראות כי פייסבוק הולכת להשתלט על תחומים נוספים בחיינו, כך למשל בתחום הדואר האלקטרוני, ג’ימייל, הוטמייל, ושאר תיבות הדואר הולכות להימצא בסכנת קיום וזאת אם פייסבוק תממש תחזיות קיימות לפיהן היא תשמש גם כספקית דואר. אם אופציית המייל ימצא במקום אחד עם שאר ריכוז כל פרטי חיינו, הרי שיהיה זה רק טבעי כשהגולש הממוצע לא יהסס לצרף גם את ההתכתבות המיילית שלו לפייסבוק, יחד עם כל שאר אפליקציות ההתכתבות ותיוגים.

בהתמודדות מול המגה-רשת חברתית, פייסבוק, מנוע החיפוש הגדול ביותר, גוגל, הקים אפליקציה חדשה שמשמשת כמעין רשת חברתית. האפליקציה המדוברת,"Google friend connect" , אומנם כבר לא ניסיונית אך עדיין בחיתוליה, באמצעות הרשת החדשה כל גולש יכול להזין תמונות שלו, להתכתב עם חברים ועוד, מזכיר מישהו?.
יחד עם זאת, הציד המתמשך של ענקיות האינטרנט הוא לא עובדה מוגמרת ובטח שלא טאבו, הדבר האחרון שניתן לכנות את ג’ונגל האפליקציות שנקרא גם אינטרנט הוא "חממה", רעיונות חדשים ופיילוטים ראשונים ממשיכים לצוץ כל הזמן, בזכות גדולת האינטרנט והביזוריות המאפיינת אותה.

    Scroll to top caret