כמה קלוריות הגוף שורף בשינה?

רבים מאיתנו משקיעים חלק לא מבוטל מהיום שלהם, בחישוב הקלוריות אותם הם שורפים או לחילופין צורכים. אז נכון שלכמות הקלוריות אותה אנו צורכים יש השפעה על משקל הגוף שלנו, אך יש לזכור כי קיימת חשיבות רבה בצריכת כמות בסיסית, על מנת שגופנו והמערכות המרכיבות אותו, יתפקדו בצורה אופטימלית ומאוזנת. שאלות

רבים מאיתנו משקיעים חלק לא מבוטל מהיום שלהם, בחישוב הקלוריות אותם הם שורפים או לחילופין צורכים. אז נכון שלכמות הקלוריות אותה אנו צורכים יש השפעה על משקל הגוף שלנו, אך יש לזכור כי קיימת חשיבות רבה בצריכת כמות בסיסית, על מנת שגופנו והמערכות המרכיבות אותו, יתפקדו בצורה אופטימלית ומאוזנת.

שאלות רבות בנושא כמות הנצרכת עולות מדי יום. אחד הגורמים החשובים בנושא הוא ממה מורכבות הקלוריות אותן אנו אוכלים, שכן 1000 כאלו המגיעות משוקולד אינן שוות בערכן ל-1000 אחרות המגיעות מירקות ופירות. כל קלוריה אותה אנו צורכים, ׳מגיעה׳ למקום אחר. חלק מהקלוריות אותן אנו צורכים מספקות לנו אנרגיה זמינה, אחרות נאגרות למצבי חירום או עוזרות לתהליכים שונים המתרחשים בגופנו.

אז איך נדע כמה אנו שורפים בכל פעילות שאנו עושים במהלך היום ואיך נדע לקבל מאזן קלורי בו נוכל לשמור על משקל גוף תקין ומאוזן לאורך זמן?

קלוריות

למעשה, כל פעילות שאנו מבצעים במהלך היום במאמץ או במנוחה, תסייע לנו לשרוף אותם. אמנם הכמות שהגוף שורף בשינה איננה זהה לכמות שהגוף שורף בשעת ריצה או רכיבה על אופניים , אבל חשוב לזכור שגם בימים בהם אנו לא מבצעים פעילות גופנית, הגוף ממשיך לעבוד ולכן הוא חייב אנרגיה כלומר – קלוריות. לשם הדוגמא, אדם השוקל 60 ק״ג שורף בשעת שינה, 90 קלוריות וכאשר אותו אדם רץ שעה שלה, הוא שורף בממוצע 700.

כמובן שכמות הקלוריות אותן אנו שורפים בזמן שינה (מנוחה) או בזמן ריצה (מאמץ), משתנות בין אדם לאדם ותלויות בגורמים נוספים, פרט לכמות הקלוריות הנצרכת, כמו לדוגמא משקל, גיל, קצב חילוף החומרים ועוד. בכדי לשמור על משקל גוף תקין ומאוזן לאורך זמן, עלינו לחשב באמצעות מחשבון קלורי זמין או באמצעות אחת הנוסחאות הקיימות, את כמות הקלוריות שנשרפת בזמן מנוחה, על פי מספר גורמים המצויינים בנוסחה. באתר פארם סטור תמצאו עוד טיפים על בריאות ומבחר מוצרים שונים.

לאחר מכן, עלינו להוסיף לזה את כמות הקלוריות הממוצעת שאנו שורפים בזמן מאמץ (יש מחשבונים שעושים את שניהם ביחד). בכדי שלא נעלה במשקל הגוף עלינו לאכול פחות ממה שאנו שורפים, או לחלופין לשמור על איזון בין השניים, וכך נצליח לקבל  מאזן קלורי אופטימאלי מבלי להעלות במשקל הגוף.

    Scroll to top caret