קידום אתר בגוגל – איך עובד האלגוריתם של גוגל?

לשאלה איך עובד האלגוריתם של גוגל, שאלה שכל מי שרוצה לבצע קידום אתר בגוגל שואל את עצמו מן הסתם, אין כמובן תשובה מוסמכת, יחידה וקבועה, שכן מדובר באחד הסודות השמורים ביותר בעולם. אולם מי שעיסוקו בקידום, והוא מקפיד לעקוב אחרי פרסומים בנושא ולהתמקצע כל העת, בכל זאת – על אף

לשאלה איך עובד האלגוריתם של גוגל, שאלה שכל מי שרוצה לבצע קידום אתר בגוגל שואל את עצמו מן הסתם, אין כמובן תשובה מוסמכת, יחידה וקבועה, שכן מדובר באחד הסודות השמורים ביותר בעולם.
אולם מי שעיסוקו בקידום, והוא מקפיד לעקוב אחרי פרסומים בנושא ולהתמקצע כל העת, בכל זאת – על אף מעטה הסודיות שאופף את האלגוריתם של גוגל – יודע עליו דבר או שניים.
קודם כל, שמו של האלגוריתם, ובשביל זה לא צריך להיות מומחה לקידום אתרים, אלא פשוט לפתוח בוויקיפדיה, הוא פייג’רנק (Page Rank), והוא נקרא על שמו של לארי פייג’, שברא את גוגל יחד עם סרגיי ברין. האלגוריתם עצמו הוא פטנט רשום של האוניברסיטה בה למדו פייג’ וברין, הלא היא סטנפורד, והשם הוא סימן מסחרי של גוגל. גוגל עצמה מגדירה את פייג’רנק ככזה המבוסס על דמוקרטיה, אתר שזוכה ליותר לינקים (=הצבעות, מבחינת גוגל), הוא אתר טוב יותר. מצד שני, בניגוד לדמוקרטיה, לא כל הקולות שקולים, ולינק מאתר שהדירוג שלו גבוה "שווה" יותר מאתר שהדירוג שלו נמוך.
כמו בכל שיטה, יש בה פרצות, והיו כאלה שבגלל רצון בקידום אתר בגוגל ניסו לנצל את הפרצות: למשל, על ידי לינקים מאתרים בעלי דירוג גבוה כגון אתרים ממשלתיים, אתרים אוניברסיטאיים, או כאלה של חברות גדולות וכו’. לינקים כאלה ניתנים לשתילה בפורום שקיים באתרים הנ"ל בדרך כלל, או בתגובות, וכאמור היו כאלה שעסקו בקידום אתר בגוגל ששתלו לינקים כאלה בניסיון לקדם את האתר שלהם. על מנת למנוע תופעה מגונה זו, הומצא מנגנון ה-"NOFOLLOW", פרמטר שמאפשר לבעלי אתרים לסמן לגוגל שכל לינק בפורום או בדף התגובות וכו’ אין לו משמעות של ממש, ועל כן הוא לא יתרום לקידום אתר בגוגל.
ניסיון נוסף "לרמות" את האלגוריתם התבצע דרך אתרים שנקראו "חוות שרתים", והיו חביבים למדי על מי שניסה לבצע קידום אתר בגוגל בדרך הקלה והמהירה. אתרים אלה היו אתרים שכל מהותם הייתה לספק לינקים לאתרים שרצו להתקדם בדירוג של גוגל, ולא היה בהם כלל תוכן אמיתי.

קידום אתר בגוגל
לא מדובר ברמאות של ממש, אלא פשוט בניסיון לנצל את העובדה שמדובר בתוכנת מחשב שלא יכולה להבחין בין לינק של ממש מאתר בעל תוכן לבין לינק מאתר שכל תכליתו היא לינקים. אבל בגוגל החליטו, ובצדק כמובן, לחסום את האפשרות הזאת והוסיפו לאלגוריתם שלהם רכיב שנקרא "עדכון פנדה", ומאז כבר אי אפשר לבצע קידום אתר בגוגל דרך חוות שרתים מפוקפקות שכאלה.
בכל מקרה, אחד הדברים שדי בוודאות משדרגים ציון של אתר, וכמובן תורמים לקידום האתר, הוא תדירות עדכון גבוהה של הדפים השונים בו. כדאי מאוד לעדכן את האתר בתדירות גבוהה – ולא רק בגלל התרומה לקידום אתר בגוגל, אלא כי כך האתר עצמו – שבעצם מהווה כרטיס ביקור של העסק – הופך מרשים יותר ותמיד מציע לגולשים חוויה מעניינת וחדשה.

    Scroll to top caret